Mașina „blindată” cu panouri solare va fi o baterie pe roți

07:55 18.02.2019

Mașina „blindată” cu panouri solare ar putea fi primul vehicul electric care vine cu avantaje reale pentru șofer. Panourile sale solare vor putea încărca atât bateria, dar stochează și energie pentru alte obiecte care necesită energie electrică pentru a funcționa.

Va fi, ca o o baterie externă pe roți pe care o poți folosi să-ți încarci telefon, laptop etc., dar să conectezi la priză și aparate electrice.

Anul trecut, pe Playtech s-a vorbit puțin despre acest vehicul electric plin de potențial. Mașina urmează să fie produsă de Sono Motors, un startup german care a numit automobilul Sion. Fondatorilor startup-ului le-a venit această idee prin 2012, pe când aceștia erau încă elevi.

masina cu panouri solare sono motors sion

Care este cea mai mare vulnerabilitate a mașinilor electrice în acest moment? Autonomia bateriei care e nesatisfăcătoare pentru o bună parte dintre automobiliști, dar problema este complicată și de lipsa sau insuficiența stațiilor de alimentare.

Ce-ar fi însă dacă mașina ta ar avea propria ei stație de alimentare? Aceasta a fost ideea de bază a fondatorilor Sono Motors, care spun că proiectul lor este mai degrabă o mișcare socială decât o companie. Ar fi bine dacă cele două principii s-ar combina. Dacă nu vor să pună bazele unei afaceri serioase, o companie auto o va cumpăra cu siguranță și pe o sumă extrem de mică pentru cât valorează potențialul prototipului Sion.

masina cu panouri solare sono motors sion

Mașina prezintă panouri fotovoltaice pe toate suprafețele cât de cât plane, adică pe portiere, pe capotă, pe plafon, ceea ce-i conferă o suprafață sporită de captare a energiei solare.

Și e o configurație foarte utilă. Dacă mergi la serviciu de dimineață și e o zi însorită, în câteva ore, bateria se va încărca suficient cât să-ți ofere încă 30 de kilometri autonomie.

masina cu panouri solare sono motors sion

Cei de la Sono Motors nu au dezvăluit care vor fi specificațiile tehnice ale mașinii, nici unde va fi poziționată tracțiunea. Se laudă doar cu prețul de 16.000 de euro, mai mic chiar și decât Dacia.

Sursa: Jalopnik