21 oct. 2019 | 12:08

Mark Zuckerberg apără deciziile controversate legate de Facebook cu o nouă minciună

ACTUALITATE
Mark Zuckerberg apără deciziile controversate legate de Facebook cu o nouă minciună

Mark Zuckerberg a dat declarații nu tocmai sincere de mai multe ori, iar printre acestea se numără și povestea despre cum a fost concepută Facebook.

Acum, CEO-ul încearcă să apere decizia de a nu șterge de pe platformă eventualele minciuni spuse de politicieni, așa că vine cu un nou argument pentru a arăta că Facebook promoveazăă discursul liber și democrația. Invocă în acest sens războiul din Irak.

Povestea dezvoltării Facebook este una destul de cunoscută. A început în 2004, când un grup de colegi de facultate a creat o nouă platformă social media care avea scopul de a conecta studenții de la Harvard.

De data aceasta, Mark Zuckerberg dă alt motiv pentru care i-ar fi venit ideea fondării Facebook. Acum, CEO-ul companiei spune că Facebook s-a născut dintr-un impuls nobil, acela de „a oferi tuturor o voce” în urma invaziei din Irak din 2003.

„Când eram la facultate, țara noastră tocmai plecase la război în Irak. Starea de spirit din campus era de neîncredere. Simțeam că acționam fără să auzim o mulțime de perspective importante. Soldații, familiile, dar și psihicul nostru național au fost afectate sever și cei mai mulți dintre noi ne-am simțit neputincioși să-l oprim. Îmi amintesc că am simțit că dacă mai multe persoane ar fi avut o voce prin care să-și împărtășească experiențele, poate că lucrurile ar fi mers altfel. Acei ani de început mi-au modelat credința că acordarea unei voci tuturor dă putere celor neputincioși și împinge societatea să fie mai bună de-a lungul timpului”, a declarat Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook.

Mark Zuckerberg a avut alt scop cu Facebook

Așadar, acesta sugerează că s-ar fi gândit la rețeaua socială din dorința de a face lumea un loc mai bun, în urma declanșării războiului din Irak în 2003.

Totuși, povestea nașterii rețelei sociale este una diferită. Inițial, aceasta s-a numit TheFacebook, iar această primă versiune a inspirat crearea unei alte rețele sociale, numită Facemash. Site-ul consta într-o compliație de fotografii ale celor de la Harvard, unde erau alăturate două câte două, iar studenții trebuiau să aleagă care dintre cei doi studenți arată mai bine.

Pe de altă parte, Mark Zuckerberg spune că Facemash nu are nicio legătură cu rețeaua socială gândită de el. Totuși, mai multe surse confirmă că teoria este, de fapt, adevărată. Astfel, scopul lui Zuckerberg ar fi fost mai degrabă crearea unui site de dating decât crearea unei platforme care să „dea tuturor o voce”.