Facebook îți explică de ce vezi o anumită postare în news feed

Facebook îți explică de ce vezi o anumită postare în news feed
09:30 01.04.2019

Te-ai întrebat vreodată de ce vezi o anumită postare pe Facebook? Reprezentanții companiei îți dau răspunsul.

Gigantul american a publicat un articol intitulat Why am I seeing this post? în care explică de ce o postare a unui prieten, de pe un grup sau de pe o pagină îți apare în news feed.

Facebook a mai făcut ceva asemănător în 2014 cu articolul Why am I seeing this ad? care avea aceeași funcție, însă pentru a te lămuri de ce vezi anumite reclame.

„Este pentru prima dată când am făcut aceste informații disponibile și acum vei putea afla de ce vezi o anumită postare, vei avea parte de context și vei putea personaliza și mai mult felul în care aceste postări vor apărea”, a scris Ramya Sethuraman, Facebook product manager, pe blogul companiei.

Știm că este 1 aprilie, dar acestă veste nu este o păcăleală. Informația a apărut pe blogul companiei pe 31 martie și funcția va fi disponibilă utilizatorilor până la mijlocul lunii mai.

Ce informații îți pune Facebook la dispoziție?

Astfel vei putea vedea informații și explicații cu referire la modul în care sunt prioritizate postările din news feed. Poți să vezi cât de des interacționezi cu postările unei alte persoane, cât de des te uiți la clipuri video, cât de des te uiți la fotografii și așa mai departe.

Mai mult, Sethurman scrie că vei putea să informezi Facebook în legătură cu importanța anumitor elemente în a decide prioritizarea postărilor. Poate vrei să vezi mai puțin video sau mai mult? Atunci poți decide cât de multă importanță să acorde algoritmul rețelei sociale acestui fapt.

Acestă schimbare vine în contextul în care Mark Zuckerberg a scris din nou în Washington Post unde a explicat că rețeaua socială are nevoie de ajutorul auorităților în a-și administra „responsbilitățile masive”.

„Parlamentarii mi-au spus de multe ori că avem prea multă putere asupra discursului liber și sunt de acord cu acestă afirmație. Am ajuns să cred că nu ar trebui să luăm singuri decizii atât de importante legate de discursul liber „, a scris Zuckerberg.