04 mart. 2019 | 14:30

Facebook s-a împrietenit cu politicieni pentru a obține favoruri

ACTUALITATE
Facebook s-a împrietenit cu politicieni pentru a obține favoruri

Facebook și-a folosit puterea pentru a se împrieteni cu politicieni de-a lungul globului pentru a obține favoruri și beneficii.

Întregul model de business al Facebook se bazează pe colectarea de date de la utilizatori pentru ca apoi să folosească aceste informații pentru a momi companiile care vor să-și facă reclamă pe rețeaua socială.

Având în vedere acest lucru nu ar trebui să te surprindă că reprezentanții rețelei sociale s-au folosit de puterea rețelei sociale de a se împrietenii cu politicieni ca să obțină favoruri din partea acestora. Documente interne arată că rețeua socială a încercat să influențeze diferiți politicieni inclusiv un fost cancelar al Marii Britanii, un fost prim ministru al Irlandei și un fost președinte al Indiei.

Facebook folosea diferite tactici pentru a se pune bine cu politicienii care să promoveze o legislație favorabilă rețelei sociale, inclusiv  pentru a face lobby ca noul Regulament General privind Protecția Datelor (GDPR) să fie mai puțin strict. Se pare că reprezentanții Facebook au spus că nu vor investii în țările respective dacă politicienii nu acționau cum voia compania.

Unul dintre prietenii companiei era Enda Kenny, prim ministru al Irlandei la vremea respectivă. În documentele apărute, Kenny era descrisă ca fiind o prietenă a rețelei, iar asta nu este o veste bună deoarece Kenny a fost președintele Consiliului UE în 2013, la scurt timp după ce GDPR-ul a fost propus.

Enda Kenny ar fi trebuit să fie imparțială, un jucător neutru în luarea unei decizii care afecta mai mulți jucători precum Facebook.

George Osborne, cancelar al Marii Britanii, este un alt politician prieten cu Facebook. Acesta a fost de acord să susțină rețeaua socială în schimbul a unor investiții din partea companiei americane în diferite afaceri britanice. Osborne a ajutat-o și pe Sharyl Sandberg, COO al Facebook, să-și promoveze cartea. El a găzduit o lansare a cărții în 2013.

Influența rețelei sociale ar fi ajuns în mai multe țări de-a lungul globului, inclusiv în SUA, Canada, Malaezia, India și așa mai departe. Aceste informații au apărut în documentele cazului în care Facebook este dată în judecată de compania Six4Three.