Airbnb se bagă în imobiliare clasice, dar nu ar vrea să știi asta

Airbnb se bagă în imobiliare clasice, dar nu ar vrea să știi asta
Răzvan Băltărețu
Răzvan Băltărețu
11:44 10.12.2019

Airbnb și-a făcut un renume din combinat oameni cu locuințe cu oameni care caută un loc în care să stea câteva zile. Doar că acum vrea mai mult din această piață și investește în imobiliarele clasice. Sau, mai bine spus, într-o platformă clasică de închiriat, chiar dacă o face sub alt nume,

Airbnb a contribuit la o finanțare de 55 milioane de dolari pentru un startup. A făcut asta alături de companiile Comcast, CEAS Investments și TI Platform Management, plus investori existenți ca Alumni Ventures Group, Initialized Capital, NFX și Spike Ventures. Toate aceste companii au finanțate compania Zeus Living, fondată în 2015, care ia locuințe, le renovează și le închiriază pentru o lună sau mai mult.

În timp ce Airbnb încearcă să fenteze sistemul clasic de taxe pentru turism, acum vrea și o bucată din piața celor care muncesc pentru o perioadă limitată într-o loc și au nevoie de locuință. Tot acest proces a fost branduit ca „property tech”, ca să fie pe placul companiilor din Silicon Valley, dar este, în esență, o platformă clasică de închirieri.

Zeus Living valorează acum 205 milioane de dolari. Afacerea pe care o are se derulează astfel: preia pentru o perioadă de doi ani locuințe de la proprietari și le plătește o chirie fixă lunară. Ce nu mai fac proprietarii e să-și bată capul cu chiriașii, contracte și alte taxe.

Apoi, Zeus Living redecorează, mobilează și echipează cu electrocasnice locuințele. Sunt apoi listate pe platforma sa și, implicit, pe Airbnb.

Cât de bună e afacerea în care tocmai a investit Airbnb?

Afacerea în care a investit acum Airbnb presupune că orice locuință e închiriată pe cel puțin 30 de zilei. Până acum, Zeus Living susține că a găzduit 27.000 de rezidenți pentru circa 650.000 de nopți. Cifrele arată bine, dar pentru Airbnb sunt și mai promițătoare pentru viitor.

Compania are circa 2.000 de locuințe în San Francisco, Los Angeles, New York, Seattle și Washington. Pe măsură ce se va dezvolta mai mult, așteaptă-te ca banii și suportul Airbnb să ducă afacerea și în alte țări, în special în orașe în care lucrează mulți angajați temporar.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: TechCrunch
Etichete: