16 mai 2018 | 10:55

Samsung: Galaxy S9, o dezamăgire imensă în lupta cu iPhone X

ACTUALITATE
Samsung: Galaxy S9, o dezamăgire imensă în lupta cu iPhone X

Samsung Galaxy S9 s-a dovedit mai mult o dezamăgire în lupta cu iPhone X, dacă e să ne luăm după numărul de unități vândute.

Apple a început să aibă mulți rivali pe piața telefoanelor, dar Samsung e, de departe, cel mai mare competitor al său. Dacă privim însă cu atenție evoluția smartphone-urilor și modul în care ele concurează, ne dăm seama că piața telefoanelor a început să cam scape de sub control și nu în beneficiul consumatorilor.

Anual, apar probabil mult prea multe modele și, în loc să concureze între ele prin inovații, tind să se copieze unul pe celălalt. Marile companii producătoare de telefoane au ajuns să scoată pe bandă rulantă device-uri similare și singura diferență dintre ele o reprezintă cele câteva aplicații sau funcții mai mult sau mai puțin utile cu care sunt dotate.

Dacă Apple lansează un telefon cu anumite funcții mai bune decât modelele sale anterioare, logica strategiilor actuale spune că alte companii urmează să lanseze telefoane cu o funcție în plus, cel puțin. Samsung Galaxy S9 nu este o copie a lui iPhone X și poate tocmai din acest motiv concurează îndeaproape cu cel mai bun telefon Apple.

Samsung Galaxy s9 este considerat apogeul liniei companiei, iar motivele deja le știi. Dar și Samsung se confruntă cu aceleași provocări de piață, la fel ca Apple.

Galaxy S9 a depășit pragul de un milion de unități vândute în Coreea de Sud, la doar două luni după ce a fost lansat pe piață, pe 16 martie. Dar în ciuda numărului impresionant de unități vândute, S9 nu a fost la fel de căutat precum modelul precedent, Samsung Galaxy S8. Mă refer aici la faptul că Galaxy S9 a depășit pragul de un milion de unități mai greu decât S8.

Acesta din urmă, a depășit acea limită în doar 37 de zile. Chiar și Galaxy S2 a atins acest prag în 40 de zile, în 2011. S-ar putea spune că Samsung Galaxy S9 e cel mai mare eșec al companiei, dar nu înseamnă că sărăcește gigantul sud-coreean.

În afara granițelor Coreei de Sud, Samsung Galaxy S9 se vinde destul de bine și chiar pare să depășească numărul de unități vândute în cazul lui S8, într-un timp atât de scurt.

Chiar și așa, S9 nu a reușit, deocamdată, să depășească popularitatea lui S7 de acum câțiva ani. În plus, nu este doar o problemă a companiei Samsung. Cifrele arată că vânzările telefoanelor au scăzut pe plan global. Ar putea fi un semn că majoritatea consumatorilor s-a cam săturat să țină pasul cu evoluția mult prea rapidă a smartphone-urilor.

Dacă un telefon funcționează perfect doi-trei ani, de ce ți-ai cumpăra anual al device, doar de dragul de a avea cel mai nou model? Totuși, sunt destui clienți care se lasă purtați de valul consumerismului.