Cea mai veche fosilă din lume ar putea fi doar o rocă banală

Sursa foto: sciencenews.org
13:04 18.10.2018

Identificarea celei mai vechi forme de viață de pe Pământ este o sarcină dificilă, iar, odată la câțiva ani, victoria este detronată de ceva mai vechi și impresionant.

Pentru o vreme, cele mai vechi dovezi cunoscute ale vieții erau deținute de o fosilă de 3,48 miliarde de ani. Este vorba de un sediment stratificat, găsit în ape relativ neadânci, format din straturi de microbi cu o singură celulă.

Stromatolitul a fost găsit în regiunea Pilbara din Australia de Vest în 2011 și pentru mulți ani a purtat reputația de cea mai veche fosilă cunoscută din lume. Gloria lui a ținut până în 2016, când cercetătorii au spus că au descoperit urmele antice ale unor organisme vechi de 3,7 miliarde ani, în sud-vestul Groelandei.

La acea vreme, echipa susținea că morfologia, chimica și stratificarea structurilor conice de rocă, erau dovezi ale stromatolitilor. Cu toate acesta, o nouă echipă condusă de Abigail Allwood, astrobiolog NASA, susține că cea mai veche fosilă din lume s-ar putea să fie o simplă rocă și nimic mai mult.

Cercetătorii afirmă că rezultatele publicate nu susțin concluzia că structurile sunt rămășițele unor organisme antice. În schimb, ar putea fi, într-adevăr, niște pietre foarte vechi.

Prin analizarea formei tridimensionale, orientării și compoziției chimice a fosilelor, savanții au arătat că acești presupuși stromatoliți sunt mai mult rezultatul forțelor geologice.

Nu numai că fosilele nu aveau straturile interne tipice stromatoliților, ci lipseau și semnăturile chimice ale activității microbiene. În plus, echipa mai spune că forma fosilei era puțin prea perfectă. Atunci când au fost analizate 3D, păreau că sunt aliniate într-o creastă dreaptă. Nu erau deloc conice.

Cele mai recente descoperiri susțin că este mai probabil ca creasta să fie un rezultat al sedimentelor marine. Acesta este indiciul care i-a făcut pe cercetători să creadă că sunt organisme.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI