07 mart. 2018 | 18:26

Ce schimbări va suferi piața auto până în 2030

AUTO
Ce schimbări va suferi piața auto până în 2030

Viitorul anunță ample schimbări pentru piața auto de la noi și din întreaga lume. Astfel, până în anul 2030 parcul auto din Europa va suferi o amplă scădere. Nu același lucru se va întâmpla pe piața din China. În mod paradoxal, distanțele parcurse vor crește. Cum e posibil acest lucru?

O cercetare denumită „Cele cinci dimensiuni ale transformării industriei auto” scoate la iveală faptul că din pricina noilor concepte de ”sharing”, parcul auto al Europei ar putea să scadă de la 280 de milioane la 200 de milioane de autovehicule. Scăderea va avea loc și în Statele Unite ale Americii de la 270 de milioane, cât este acum, la aproximativ 212 milioane de mașini.

Pe piața din China trendul este invers și cel mai probabil, în 2030, parcul auto din cea mai populată țară din lume va avea 280 de milioane de autoturisme, mai mult cu 100 de milioane decât în prezent.

Schimbarea va fi grăbită de mașinile autonome și cele electrice

O „mână de ajutor” la schimbările drastice va fi dat și de mașinile electrice și cele fără conducător auto. Piața va cunoaște o popularizare a autovehiculelor electrice, iar mașinile autonome se vor dezvolta tot mai mult de la un an la altul. Cercetarea arată că până în anul 2030, 55% din totalul de mașini noi ar putea fi electrice, în timp ce motoarele convenționale, cu combustie internă, vor ieși, încet și sigur definitiv de pe piață.

Aceste evoluții ale pieței auto sunt prevăzute să se petreacă, în mare parte, în paralel în Europa și Statele Unite ale Americii. În China, pe de altă parte, adoptarea mobilității autonome și a celei în regim ”ride share” se va petrece mult mai rapid, comparat cu țările din Occident. Acest lucru ar putea face din China principala țară din lume când vine vorba despre transformarea industriei auto.

Până în anul 2030, unul din trei kilometri parcurși vor fi parcurși în regim”shared”

Tendința este ca oamenii să renunțe la propriile mașini tocmai pentru a economisi bani. ”Într-o foarte scurtă perioadă de timp, condusul propriei mașini va deveni tot mai puțin practicat, în vreme ce vom asista la dezvoltarea unor concepte de mobilitate urbană de tip ‘low-cost sharing’”, a declarat Daniel Anghel, reprezentant Sectorul Automotive din cadrul PwC România.

Acesta a adăugat: „Acest nou concept de mobilitate va fi stimulat și de extinderea aglomerărilor urbane și de incapacitatea rețelelor publice de transport de a ține pasul cu ritmul acestei extinderi”

Totodată, studiul preconizează faptul că până în anul 2030, mai mult de unul din trei kilometri la nivel mondial va fi fost parcurs printr-o formă sau alta de ”sharing”. E mult? E puțin? Rămâne de văzut cum va accepta lumea serviciul de ”sharing” în țările mai puțin dezvoltate.

Traficul auto se va schimba drastic

Cum se va transforma traficul auto la nivel mondial? Cum din ce în ce mai mulți oameni se îndreaptă către ”car-sharing” este foarte posibil ca până în anul 2030 să fie mult mai puțini proprietari de autoturisme. Paradoxul este că, în același timp, traficul la nivel individual se va dezvolta extrem de mult și distanțele parcurse în interes personal, la nivelul Europei, ar putea crește cu 23% până în 2030 și vor atinge în jur de 5,88 miliarde de kilometri. La fel se va întâmpla și în SUA unde distanțele parcurse în interes personal vor crește cu 24% și cu 183% în China.

Pe viitor, mașinile autonome vor fi folosite de oamenii care astăzi, din diferite motive, nu pot șofa. Creșterea accelerată a populației înseamnă totodată și creșterea distanțelor parcurse

”Șoselele vor fi mai aglomerate, dar aglomerarea va forța un marcaj mai bun al drumurilor care vor facilita condusul autonom care este un mod de utilizare mult mai eficient al căilor de rulare. Pe de altă parte, conectivitatea ridicată va ajuta la o mai bună eficientizare a traficului individual”, a declaratKenneth Spiteri, Assurance Services Leader, Pwc România.

Cel mai probabil trecerea către mașini autonome și electrice nu se va face ușor, mai ales în țările mai puțin educate, așa cum e România. Pe lângă faptul că oamenii nu vor înțelege importanța mașinilor electrice, nu toată lumea o să-și permită un astfel de mijloc de transport.