Cum o să facă Apple miliarde fără să-ți vândă doar iPhone

Cum o să facă Apple miliarde fără să-ți vândă doar iPhone
Florin Cașotă
Florin Cașotă
14:15 13.08.2018

În urmă cu cinci ani, în mijlocul maniei iPhone, Tim Cook, șeful Apple, a șocat investitorii spunând că Apple nu este o companie producătoare de hardware. Cook voia să spună că vânzarea unui produs era doar începutul unei relații între companie și clienți.

Astfel Apple ar putea să-și crească veniturile oferind servicii și software celor care cumpără hardware. De la acea declarație a lui Cook, Apple aproape și-a triplat veniturile din categoria „software și servicii”, care a devenit a doua cea mai importantă sursă de venit a companiei.

El a notat că veniturile în urma abonamentelor a crescut cu 60% în trimestrul al treilea al anului 2018, în comparație cu perioada similară de anul trecut.

Foarte mulți dintre acești bani vin din Apple Music, dar se pare că Apple ar putea să facă și mai mulți bani din asta în viitor. Industria muzicală este în creștere, însă nu artiștii și trupele muzicale câștigă cei mai mulți bani, ci casele de producție și distribuție.

Un raport al Citigroup arată că veniturile din industria muzicală (inclusiv reclamă la radio, achiziții de CD-uri, licențe etc) au ajuns anul trecut la 43 de miliarde de dolari, la maximul înregistrat în 2006. Totuși, spre deosebire de acum 12 ani, consumatorii își cheltuiesc banii pe servicii de streaming precum Apple Music sau Spotify, nu pe CD-uri.

Din toți acești bani, artiștii primesc doar 12% (un plus față de 7% cât era în 2000) din vânzări, însă mai mulți oameni aleg să mergă la concerte. Drept urmare, unii artiști aleg să distribuie melodiile gratuit și să nu semneze cu casele de muzică pentru ca apoi să câștige bani din reclamă, produse și concerte. Un exemplu este Chance the Rapper.

Potrivit informațiilor Citigroup, aproximativ 9,7 miliarde de dolari au mers către casele de muzică, mult mai puțin decât 5,1 miliarde de dolari cât au mers la artiști. Apple ar putea profita de asta și le-ar putea oferi artiștilor șansa de a publica melodiile direct pe Apple Music, oferindu-le un preț mai bun decât casele de muzică.

În acest moment, cei mai importanți jucători din industria muzicală sunt Vivendi Universal Music Group, Warner Music Group și Sony Music Entertainment.

Apple ar avea de câștigat pentru că ar putea oferi cântăreți și trupe muzicale în exclusivitate pentru clienții săi, iar artiștii ar putea câștiga mai mulți bani.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Fool