Huawei vinde multe telefoane, dar câștigă puțin din asta

Huawei vinde multe telefoane, dar câștigă puțin din asta
Alexandru Puiu
16:43 13.02.2017

Huawei este unul dintre cei mai importanți producători asiatici de smartphone-uri, dar 2016 se pare că nu a fost un an foarte profitabil pentru companie.

Prin lansarea Huawei P9 și a iminentul Huawei P10, este evident că gigantul asiatic face tot posibilul pentru a-și consacra poziția de producător de terminale de top. În același timp însă, majoritatea profitului îl obține din telefoane mult mai accesibile decât acelea. Acesta este și motivul pentru care profitabilitatea companiei nu este neapărat spectaculoasă, chiar dacă numărul unităților vândute și încasările sunt cu mult peste așteptări.

Anul trecut a fost cel mai bun din istoria companiei. Conform celor de la The Information, Huawei a vândut cu 30% mai multe smartphone-uri în 2016 față de 2015. Cu toate acestea, într-un mod cât se poate de șocant, profitul net a scăzut din păcate. Fenomenul este rezultatul practicilor interne ale companiei. Chinezii au făcut tot posibil să vândă mai multe unități, prin oferirea de discount-uri comercianților și operatorilor de telefonie. Acele principii combinate cu o cotă de profit foarte mică aferentă telefoanelor ieftine au stat la baza rezultatelor financiare dezamăgitoare pe 2016.

Trăgând linie, Huawei a obținut 2 miliarde de dolari din vânzările de smartphone-uri în 2016, cu aproximativ 10% mai puțin față de cele 2,2 miliarde în 2015. În contextul în care profitul țintă pe anul trecut a fost de 2,5 miliarde, este evident că investitorii nu vor fi foarte mulțumiți de tacticile utilizate de Huawei.

Încasările Huawei au crescut cu 42% într-un singur an, o confirmare clară a interesului utilizatorilor pentru terminalele sale. Din păcate, cele 26 de miliarde care au intrat în visteria companiei s-au epuizat destul de repede pe cheltuieli operaționale. Costurile de producție au fost foarte mare, investițiile în reclame au fost semnificative, iar eforturile sale de marketing trebuiau să doară un pic.

Dacă vreți să asociați o cifră precisă nivelului de ambiție al Huawei, merită să rețineți că și-a propus să obțină un profit de 4 miliarde în 2017 prin implementarea unei serii de măsuri de reducere a costurilor.

Comentarii
loading...