Google vrea să știe ce cumpărături faci cu cardul, în viața de zi cu zi

Google vrea să știe ce cumpărături faci cu cardul, în viața de zi cu zi
10:27 25.05.2017

Google are de gând să afle ce cumpărături faci în viața de zi cu zi, astfel că a semnat un parteneriat cu potențial de controverse.

Compania are cea mai mare rețea de reclame online, dar câștigurile cele mai mari vin, în continuare, din televiziune. Gigantul are de gând să transforme piața, asociind reclamele online cu cumpărăturile pe care le faci în viața reală.

Astfel, compania a intrat într-un parteneriat cu firme care se ocupă de tranzacțiile online. Prin acest parteneriat, Google are acces la aproximativ 70% din toate tranzacțiile efectuate cu cardul în Statele Unite. Într-adevăr, asta are tendința să devină ciudat, dar Google susține contrariul.

În acest moment, advertiserii online nu au datele necesare pentru a face legături între reclamele servite și cumpărăturile făcute în viața de zi cu zi. Google poate ști ce îți cumperi de pe internet dacă rămâi logat pe cont și alegi să împărtășești datele de navigare. În mediul offline, însă, serviciul ar putea să-ți urmărească locația pentru a avea o idee despre ce ai putea cumpăra, dar și să extragă date din Android Pay, scrie extremetech.com.

Datele obținute de la magazinele fizice vor ajuta compania să-ți servească reclame mai potrivite. Google susține că datele folosite pentru identificare sunt anonimizate, nici ei și nici alte companii fiind capabile să coreleze aceste date cu o anumită persoană. Tot ce va vedea un advertiser va fi un ID unic de identificare, care însă nu poate fi asociat cu tine.

Pentru unii, asta ar putea să fie puțin cam mult, dar există opțiuni prin care să limitezi ceea ce vrei să împărtășești cu compania, accesând Google Dashboard și efectuând setările potrivite.