Facebook testează diferite fonturi pentru News Feed

Facebook testează diferite fonturi pentru News Feed
13:06 14.03.2017

Ne-am obișnuit deja cu multitudinea de schimbări pe care le tot suferă în ultima perioadă platforma Facebook și se pare că parada de modificări nu se încheie aici.

Dacă nu ai observat nimic diferit la pagina ta de Facebook astăzi, te îndemnăm să arunci o privire mai atentă. Conform mai multor zvonuri și rapoarte aflăm că se încearcă testarea mai multor fonturi pe platformă. Precum Geneva (fontul pe care gigantul din mediul social a început să îl testeze anul trecut), noile fonturi nu sunt o creație proprie a companiei. Ci, multitudinea de speculații de pe Twitter susțin că Facebook se joacă cu implementarea unor fonturi care să depindă de sistemul de operare al fiecărui utilizator în parte, conform Mashable.

Asta înseamnă că dacă ai un Mac, atunci status-ul tău va apărea scris în stilul San Francisco. În schimb, dacă lucrezi de pe PC, atunci vei vedea aceleași mesaje în Segoe UI, iar în Android ele vor apărea scrise cu Roboto.

Se pare că această modificare nu este tocmai nouă și că Facebook lucrează de ceva vreme la aceasta. Însă numărul crescut de tweet-uri pe această temă ne sugerează că platforma extinde schimbarea la mai mulți utilizatori. Deși nu se știe nimic foarte clar încă, publicații renumite pe plan internațional i-au cerut companiei mai multe detalii cu privire la aceste schimbări și vom afla, probabil, destul de curând un răspuns concret al acesteia.

Implementarea are rolul de a-i oferi utilizatorului un sentiment nativ, de familiaritate. Cu alte cuvinte, păstrând fontul de pe Facebook asemenea celui de pe calculator, compania vrea ca utilizatorul să se simtă mai confortabil, motivându-l să petreacă mai mult timp pe pagină.

Dacă te atașezi cu ușurință de stilul paginii sau de cel al unui font, s-ar putea să îți displacă această schimbare, însă eu nu mi-aș face probleme încă. Compania este renumită pentru testele constante la care îi supune pe utilizatori, iar asta nu poate fi decât un semnal că o preocupă creșterea confortului acestora pe site.