Viața pe Pământ ar fi început cu o bacterie descoperită recent

Bogdan Cristea
11:50 27.07.2016

Cercetătorii au descoperit o bacterie care ar putea explica originile vieții pe Pământ.

De sute de ani, cercetătorii din toată lumea au încercat să găsească strămoșul comun al tuturor formelor de viață existente pe Pământ.

În cazul în care nu știați, teoria conform căreia toate viețuitoarele ar fi evoluat pe parcursul timpului dintr-un singur organism a fost propusă de către Richard Darwin în cartea ”Originea speciilor”.

Acum, oamenii de știință se pare că au reușit să obțină descrierea unui astfel de strămoș, numit LUCA. LUCA este, de fapt, o abreviere pentru ”Last Universal Common Ancestor” (ultimul strămoș comun universal).

LUCA ar putea să-i ajute enorm pe oamenii de știință care vor să afle originile vieții pe planeta noastră.

În prezent, pe Pământ există trei domenii ale vieții: Archaea, Eucaria și Bacteria. Conform site-ului Smithsonian, toate acestea ar fi evoluat dintr-un strămoș unicelular care ar fi trăit cu aproximativ patru miliarde de ani în urmă.

Chiar și după o asemenea perioadă îndelungată, elemente moștenite de la LUCA sunt vizibile, iar cercetătorul german William Martin a decis să le caute în domeniile Archaea și Bacteria.

O asemenea misiune este dificilă din numeroase punct de vedere, iar Martin a decis să caute, alături de echipa sa, doar genele care se găsesc în cel puțin două bacterii și cel puțin două celule archaea. Astfel, a dorit să se asigure că genele respective au fost moștenite și nu dobândite în timp. Au fost descoperite 355 de gene, tipice unui organism care ar trăi pe fundul mării, acolo unde apa ar intra în contact cu magma. Asemenea zone sunt cunoscute drept orificii hidrotermale.

Conform spuselor lui Martin, LUCA ar fi trăit într-un mediu lipsit de oxigen și s-ar fi hrănit cu hidrogen. Însă nu toți cercetătorii sunt de acord cu afirmațiile sale. John Sutherland, profesor la Universitatea din Cambridge, este de părere că viața ar fi apărut pe uscat și ar fi ajuns ulterior pe fundul mării, din cauza unor fenomene care au modificat în totalitate aspectul Pământului. Va fi nevoie de efectuarea unui număr mare de studii pentru a afla care dintre aceste teorii este