Se schimbă regulile legate de garanția produselor

Se schimbă regulile legate de garanția produselor
19:05 13.01.2016

Ministerul Economiei a eliberat un nou proiect de lege, pentru a clarifica anumite aspecte legate de garanția comercială.

Legislația națională se pare că va avea nevoie de unele mici modificări, având în vedere neînțelegerile apărute în ultimul timp atât în rândul comercianților, cât și al clienților.

”De la momentul intrării în vigoare a legii şi până în prezent, s-a constatat, pe baza sesizărilor şi reclamațiilor înregistrate la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, că anumite aspecte ale legii nu sunt tocmai bine înţelese nici de către operatorul economic, nici de către consumator”, a declarat Ministerul Economiei, conform celor de la Digi.

În primul rând, este oferită o nou definiție consumatorului. Acesta reprezintă „orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii de consumatori”. De asemenea, orice magazin este obligat să repare, să înlocuiască sau să restituie banii pe un produs, fără a solicita costuri suplimentare clienților săi.

În cazul în care este vorba despre un proces de reparare, acesta trebuie să aibă o durată asupra căruia cele două părți să cadă de acord și care să nu fie mai mare de 15 zile lucrătoare.

Mai mult decât atât, garanția comercială este obligatorie pentru ofertant, iar certificatul de garanție trebuie să ofere detalii în legătură cu drepturile conferite prin lege consumatorului şi să specifice foarte clar faptul că acestea nu sunt afectate prin garanția respectivă.

loading...