Reclamele de pe Facebook au devenit de neoprit

Reclamele de pe Facebook au devenit de neoprit
Alexandru Puiu
07:00 10.08.2016

Cei care sperau că extensiile de tip ad-blocker îi vor ține departe de reclamele de pe Facebook, s-au înșelat amarnic.

Deși majoritatea serviciilor online care oferă un conținut mai mult sau mai puțin de calitate fac bani din reclame, foarte mulți dintre noi fac tot posibilul pentru a le evita. Extensii gratuite precum AdBlock sau AdBlock Plus fac o treabă foarte bună din acest punct de vedere, chiar dacă numeroase publicații au de suferit financiar.

Facebook, în schimb, se pare că a găsit soluția perfectă pentru a ignora complet orice unelte software care ar putea ascunde reclamele pe care le vedeți în mod uzual pe rețeaua socială. Anunțul pe marginea acestui subiect a fost făcut printr-o postare pe blogul oficial al companiei și este cât se poate de clar. Vom ,,începe să afișăm reclame pe Facebook pe desktop persoanelor care folosesc software pentru blocarea lor.” Momentan nu este foarte clar cum au reușit această performanță, dar Facebook a ținut să menționeze că nu au plătit creatorii de adblocker-e pentru a fi trecuți pe o listă albă – o practică pusă în aplicare de către Google.

În schimb, Facebook a anunțat o unealtă pe care o puteți folosi pentru personalizarea reclamelor pe care vreți să le vedeți. Aceeași creație software vă va ajuta să înțelegeți mai bine modul în care diverse companii vă folosesc datele postate pe profilul personal pentru a vă defini ca public țintă pentru diverse tipuri de bannere. Dacă informațiile pe care le veți vedea la categorie Ad Preferences nu vă încântă, puteți bifa sau debifa interese pe care Facebook să le ia în calcul în momentul în care vinde reclame care vă apar vouă. În plus, fiecare reclamă va avea un meniu ascuns în spatele săgeții din dreapta sus prin care o puteți ascunde pentru că nu vă interesează, îi puteți da un like dacă vă încântă sau puteți opta pentru Why am I seeing this?. Ultima variantă vă va oferi câteva motive pentru care vedeți respectiva reclamă.

Partea ironică este că, după ce că nu mai aveți cum să scăpați de reclamele pe Facebook, utilizând noua sa unealtă de personalizare, de fapt îi oferiți gigantului și mai multe informații despre ceea ce vă interesează cu adevărat. Astfel, veți da click pe mai multe reclame și veți genera mai mulți bani pentru Facebook.

Sursa: Engadget
Comentarii
loading...