Microsoft a rezolvat cea mai mare problemă a jocurilor pe Windows 10

Microsoft a rezolvat cea mai mare problemă a jocurilor pe Windows 10
07:10 11.05.2016

Odată cu lansarea Windows 10, Microsoft a introdus un nou magazin virtual pentru jocuri. Din păcate, acela venea cu limitări semnificative de performanță.

În urmă cu câteva luni detaliam un top al celor mai importante motive pentru care nu este recomandabil să achiziționați jocuri din Windows Store, cel mai important fiind că primiți mult mai puține beneficii decât dacă v-ați cumpăra același joc de pe Steam. În mare parte, problemele și limitările listate există în continuare, dar Microsoft se pare totuși că a plecat urechea la doleanțele gamerilor și a remediat cea mai mare frustrare legată de Universal Windows Platform.

În continuare, jocurile din Windows Store nu suportă modding, rulează doar pe Windows 10, nu pot profita de performanța configurațiilor SLI sau CrossfireX, dar măcar suportă o rată de cadre pe secundă deblocată. În contextul în care gigantul din Redmond și-a dorit ca noul sistem de operare să fie perceput ca o platformă serioasă pentru gaming, aceasta din urmă era cea mai arzătoare problemă a gamerilor, mai ales dacă se aflau în posesia unor configurații hardware de actualitate.

Din acest moment, nu mai contează rata de refresh a monitorului vostru și vă puteți juca un titlu precum Quantum Break, Rise of the Tomb Raider sau Forza 6 la 60 de cadre pe secundă, în loc de 30. Aceasta era o limitare a tuturor aplicațiilor distribuite prin UWP sau Universal Windows Platform. În contextul în care cel mai important benchmark al abilității unui computer de a rula un titlu în condiții optime se manifesta printr-un framerate rezonabil, problema a fost din totdeauna cât se poate de reală și durearoasă. Tot acum, Microsoft a anunțat compatibilitatea jocurilor din Windows Store cu tehnologii precum AMD Freesync și NVIDIA G-Sync.

Pentru dezvoltatori precum 343 Studios, un framerate de 60 de cadre pe secundă a fost atât de relevant pentru experiența de gameplay, încât au preferat să facă compromisuri în materie de rezoluție și să renunțe la funcție de splitscreen multiplayer pentru a o asigura.