Jumătate din venitul generat de jocurile freemium provine de la 0,2% din utilizatori

Jumătate din venitul generat de jocurile freemium provine de la 0,2% din utilizatori

După cum era de așteptat, jocurile de tip freemium adună majoritatea veniturilor de la un număr foarte mic de persoane.

Conform Wikipedia, un joc este freemium dacă poate fi utilizat fără plată, dar care are mai multe caracteristici avansate care necesită plată. O mare parte din jocuril care se găsesc în prezent pe Play Store și pe App Store se folosesc de această strategie, care a produs rezultate impresionante în ultimii ani. Dar, în cazul în care ne uităm mai atent asupra acestora, vom observa un lucru foarte interesant.

Swrve, o companie din Statele Unite, menționează că jumătate din banii cheltuiți în interiorul unor asemenea jocuri provin de la 0,19% din totalul jucătorilor. După cum scriu Phonearena, în 2016, suma totală cheltuită pe achiziții în interiorul jocurilor ar putea ajunge la 1,9 miliarde de dolari. Asta ar însemna că în jur de 900 de milioane de dolari ar proveni de la mai puțin de 1% dintre jucători.

Astfel, Swrve susține că 59% dintre primele achiziții sunt efectuate în prima zi după lansare. Mai mult de jumătate dintre jucători continuă să facă achiziții, dar primele 24 de ore rămân cea mai importantă perioadă când vine vorba de venitul generat. A doua zi aduce, la rândul ei, 14% din toți banii încasați, ceea ce înseamnă că o companie care produce un software freemium își câștigă 70% din bani în primele 48 de ore.

Nu în ultimul rând, doar 1,9% dintre clienți ar putea cheltui vreodată bani în interiorul unei aplicații, suma medie cheltuită de aceștia pe lună fiind de 24,66 de dolari.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: