21 dec. 2016 | 12:50

Hackerii ruși furau zilnic milioane de dolari cu ajutorul unui botnet

ACTUALITATE
Hackerii ruși furau zilnic milioane de dolari cu ajutorul unui botnet

O grupare de hackeri din Rusia a obținut milioane de dolari înșelând companiile de publicitate.

Hackerii ruși au reușit să efectueze una dintre cele mai mari operațiuni de înșelăciune din istoria publicității din mediul digital, construind un sistem prin intermediul căruia au reușit să fure, pe parcursul timpului, în jur de cinci milioane de dolari de la advertiseri. Însă, după cum scriu și cei de la VentureBeat, trebuie să ținem cont de faptul că industria pierde anual miliarde de dolari din cauza operațiunilor ilegale.

Din păcate, nu sunt foarte multe lucruri pe care autoritățile le pot face în legătură cu acest lucru, iar numărul din ce în ce mai mare de rețele de tip botnet a ușurat munca hackerilor. După cum am mai spus, un botnet reprezintă un grup de dispozitive interconectate, infectate cu malware fără știința utilizatorului, controlate de hackeri și care sunt folosite pentru a transmite spam, viruși sau alte elemente malițioase.

În cazul de față, rușii s-au folosit de o rețea de calculatoare, care navigau pe internet și generau trafic fals, înregistrând click-uri și ”vizionând” diverse materiale. În toate această perioadă, companiile de publicitate credeau că au de-a face cu utilizatori de rând. Înșelăciunea a fost descoperită de o companie de securitate numită White Ops, care a denumit botnet-ul ”Methbot”.

White Ops susține că hackerii încasau între trei și cinci milioane de dolari în fiecare zi, grație numărului de click-uri generate de sistemul menționat mai sus. Hackerii au înregistrat sute de mii de adrese de internet false și au folosit calculatoare situate în Dallas și în Amsterdam (care rulau Methbot) pentru a imita comportamentul online normal al unei persoane, pornind și oprind videoclipuri și înregistrând autentificări false pe site-uri precum Facebook.

Hackerii au clonat numeroase site-uri importante, precum New York Times sau CNN, iar cu ajutorul adreselor false generau în jur de 300 de milioane de vizualizări ale videoclipurilor publicitare în fiecare zi.