Cum câștigă un operator milioane de dolari din vânzarea datelor legate de convorbiri

Cum câștigă un operator milioane de dolari din vânzarea datelor legate de convorbiri
12:20 26.10.2016

Conform unor noi informații, vânzarea datelor legate de convorbiri reprezintă o afacere profitabilă pentru unii operatori.

AT&T este unul dintre cei mai mari operatori din Statele Unite în ziua de azi, iar un nou material publicat de site-ul Daily Beast și citat de către The Next Web scoate la iveală câteva informații extrem de interesante. Mai exact, compania s-ar fi folosit de datele legate de convorbirile utilizatorilor săi pentru a câștiga milioane de dolari pe parcursul timpului.

Situația devine cu atât mai interesantă cu cât aflăm mai multe detalii în legătură cu afacerea respectivă. ”Hemisphere”, un program pornit de către AT&T, avea rolul de a stoca informații în legătură cu conversațiile efectuate de utilizatori pe parcursul ultimilor opt ani de zile. Acestea erau vândute ulterior autorităților în schimbul unor sume cuprinse între 100.000 și un milion de dolari.

În cazul în care compania ar avea de-a face cu un ordin judecătoresc, nimeni nu le-ar putea reproșa nimic oficialilor companiei. Însă poliția nu avea nevoie decât de o citație, care poate fi obținută extrem de ușor, pentru a avea acces la datele respective. AT&T ar a doua cea mai mare infrastructură wireless din Statele Unite ale Americii în ziua de azi, iar autoritățile nu sunt obligate să recunoască faptul că s-ar fi folosit vreodată de programul Hemisphere.

Stocarea datelor timp de opt ani de zile ar putea fi cu atât mai deranjantă pentru unii cu cât Sprint și Verizon nu le păstrează decât pentru 18 luni. Nici țara noastră nu a fost ferită de scandaluri legate de supraveghere. În urmă cu aproximativ două săptămâni, legea Big Brother, care reglementează prelucrarea datelor cu caracter personal în sectorul comunicațiilor electronice, respectă legea fundamentală. Printre informațiile la care ar putea avea acces autoritățile ar fi cele în legătură cu dispozitivele folosite și site-urile vizitate. Furnizorii de internet ar fi nevoiți să păstreze informațiile timp de trei ani de zile,

 

 

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: