Creatorii de reclame, momentan, nu pot profita de Facebook Reactions

Creatorii de reclame, momentan, nu pot profita de Facebook Reactions
01:37 26.02.2016

La scurt timp după implementarea sistemului de reacții la postării intitulat Reactions, oficialii Facebook fac eforturi pentru a explica ce este și nu este permis în privința utilizării lor.

Ca orice schimbare radicală introdusă în modul în care funcționează Facebook, opinia voastră este complet irelevantă când vine vorba de implementarea ei la scară largă. Singurul lucru pe care îl puteți face este să vă documentați foarte bine înainte să apăsați pe un buton menit să vă definească reacția interioară la o postare, imagine, clip, melodie sau orice altceva. Nu de alta, dar acel gest banal poate fi folosit împotriva voastră.

Prin intermediul introducerii unor butoane pentru expresii precum ură, tristețe, uimire, afecțiune sau Like, în acest început de 2016, Facebook vă cunoaște mai bine ca niciodată. Mai multe decât atât, în scurt timp vă vor cunoaște și creatorii de reclame ce investesc sume fabuloase de bani în campanii publicitare pe rețeaua socială a lui Mark Zuckerberg pe motivul că întregul conținut de promovare este personalizat pe seama afinităților voastre, locației în care vă aflați, sexului, vârstei și nu numai.

Singurul gest drăguț pe care îl poate face Facebook după ce a frustrat un număr foarte mare de utilizatori prin introducerea Reactions este să nu permită creatorilor de reclame să le folosească, momentan, ca bază pentru reclame personalizate. Asta nu înseamnă sub nici o formă că nu se va întâmpla vreodată să postați o reacția de ură la o postare a lui Donald Trump pentru ca în scurt timp să vedeți reclame cu Hillary Clinton. Singurul lucru pe care îl știm sigur este că nu se va întâmpla în viitorul foarte apropiat deoarece nici Facebook nu știe cum să cuantifice aceste noi forme de Like, Nu de alta, dar la ora actuală sunt numărate împreună.

Cum era de așteptat, creatorii de reclame nu sunt încântați de decizia celor de la Facebook de a nu permite ancorarea reclamelor în Facebook Reactions. Trăiesc totuși cu impresia că în câteva luni veți fi uimiți de reclamele ce vă vor fi afișate tocmai din cauza acelor gesturi banale ce dezvăluie și mai multe despre voi.