Care sunt planurile Porsche pentru Cluj-Napoca

Care sunt planurile Porsche pentru Cluj-Napoca

Porsche Engineering  a anunțat planurile de viitor pentru subsidiara sa din Cluj-Napoca.

Înainte de toate, ar trebuie să știți câteva lucruri de bază în legătură cu compania. Porsche Engineering Group GmbH este un furnizor de servicii de inginerie pentru industria auto, pentru industria de componente auto și alte sectoare. Compania este deținută integral de Porsche AG, din Stuttgart și dezvoltă soluții pentru clienții companiei, de la crearea componentelor propriu-zise și conceperea designului pentru module complexe, până la planificarea și implementarea de proiecte complete, inclusiv managementul demarării producției.

Anul trecut, compania a deschis un centru în România, însă partea operațională a început abia acum. Din câte se pare, Porsche Engineering Romania își propune să-și completeze echipa cu alți 20 de ingineri de software și ingineri mecanici, până la finalul anului 2016. Este cea mai tânără subsidiară, însă, în ciuda acestui lucru, va juca un rol-cheie în rețeaua internațională a companiei. Pentru a înțelege mai bine importanța acesteia, trebuie să știți că aceasta ar urma să beneficieze de competențe unice pentru România.

„Pentru filiala noastră din Cluj, căutăm tineri ingineri de software și ingineri mecanici talentați, care să dețină cunoștințe tehnice în domeniu, dar cărora să nu le lipsească nici aptitudinile sociale. Candidații ideali trebuie să fie pasionați de ingineria auto, să-și dorească să învețe, dar și să fie deschiși către provocările din domeniul mobilității și al dezvoltării de autovehicule, care fac să crească gradul de digitalizare a automobilului”, explică Malte Radmann, Managing Director Porsche Engineering Group GmbH.

Porsche

Compania își dorește să se implice activ în mediul academic din domeniul ingineriei auto, prin încheierea de parteneriate cu unele dintre cele mai importante instituții universitare din Cluj-Napoca. Porsche Engineering Romania a semnat deja un parteneriat pe termen lung cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care va rezulta în lansarea unui program de masterat în inginerie auto. De asemenea, compania se află în discuții cu Universitatea Babes-Bolyai. Prin parteneriatul cu Universitatea Tehnică, compania dorește să contribuie la dezvoltarea mediului academic din România, în domeniul de înaltă specializare al ingineriei auto.

„Parteneriatul nostru cu universitatea aduce beneficii pentru toate părțile implicate. Studenții au acces la expertiza specialiștilor noștri, Universitatea Tehnică își îmbogățește oferta educațională cu un nou program de masterat și, nu în ultimul rând, compania noastră va putea recruta ingineri extrem de bine pregătiți, deja familiarizați cu mediul nostru de lucru”, spune Marius Mihailovici, Location Manager Porsche Engineering Romania. De asemenea, studenții cu cele mai bune rezultate la specializarea inginerie auto vor primi burse din partea companiei.

Subsidiara din Cluj-Napoca a Porsche Engineering este cea de-a șasea filială a companiei, completând gama de servicii furnizate de celelalte unități din Weissach și Bietigheim-Bissingen (Germania), Praga (Cehia), Shanghai (China) și Nardò (Italia). Porsche Engineering Romania este specializată pe dezvoltarea de software și pe transformarea digitală a automobilelor, cu o preocupare pentru dezvoltarea integrală a autovehiculului.

Portofoliul de servicii al subsidiarei locale variază de la dezvoltarea de software și funcții digitale noi pentru automobile, până la activități ulterioare precum simulare și construcție. Porsche Engineering România este parte integrantă a rețelei globale a companiei, iar echipa locală de ingineri va lucra pentru aceeași bază de clienți ca echipele din celelalte patru țări.

Desigur, având în vedere toate cele spuse mai devreme, nu avem cum să nu ne gândim la subiectul mașinilor inteligente. Dacă vă interesează acest subiect, atunci probabil știți deja că CEO-ul Porsche a dat de înțeles că nu are prea multă încredere în mașinile inteligente. Și, totuși, compania investește enorm în dezvoltarea de software pentru mașini. Astfel, în viitor, în cazul în care producătorul își schimbă abordarea în viitor, filiala din România ar putea juca un rol important.

 

Etichete: