Bucureștiul conectat: Parcul Tineretului devine mai ”inteligent”

Bucureștiul conectat: Parcul Tineretului devine mai ”inteligent”
16:18 26.04.2016

Zilele trecute vă scriam despre campusul universitar al Universității Politehnica și despre cum va deveni inteligent prin implementarea unui proiect de tip Smart City. Luni seară, Bucureștiul a mai făcut un pas către orașul conectat în care visez să trăiesc. 

Telekom și Cisco au anunțat implementarea, cu sprijinul Primăriei Sectorului 4, unui proiect de tip Smart City în Parcul Tineretului, în zona Orășelul Copiilor.

”Soluțiile implementate vor asigura o experiență mai plăcută și mai sigură pentru locuitorii Capitalei atunci când își petrec timpul în unul dintre cele mai populare parcuri din București, ce oferă activități diversificate de relaxare”, se arată în comunicatul oficial.

Ce presupune, mai exact, proiectul Smart City din Parcul Tineretului? În primul rând, asigurarea unei rețele WiFi deschise la care se va putea conecta orice persoană din parc, instalarea unor senzori inteligenți de parcare, montarea unor soluții de iluminat conectate și eficiente, dar și instalarea unui sistem de vide-supraveghere smart.

Soluția de parcare inteligentă a mai fost instalată de Deutsche Telekom în orașul italian Pisa, unde a fost implementată cu sprijinul Kiunsys. Prin utilizarea aplicației mobile Tap &Park, disponibilă acum pentru IoS și în curând, pentru Android și Windows mobile, șoferii vor putea identifica în timp real dacă sunt locuri de parcare disponibile în zona delimitată din Orășelul Copiilor, în Parcul Tineretului. Soluția are un modul dedicat pentru administrația locală sau cea a parcărilor, care afișează gradul de ocupare a spațiilor de parcare și nivelul traficului din zonă. Aceasta generează, de asemenea, diferite rapoarte.

[readmore]

În perioada următoare, aplicația va fi dezvoltată în continuare pentru a acoperi mai multe zone de parcare din București. De asemenea, o funcționalitate viitoare va permite șoferilor să plătească parcarea cu ajutorul telefonului mobil, direct către autoritatea locală sau operatorii de parcări, fără costuri adiționale. Soluția de parcare va include și notificări prin care șoferii sunt anunțați când le expiră timpul de parcare.

Soluția Wi-Fi permite vizitatorilor parcului să se bucure de acces gratuit la Internet în zona delimitată. Soluția poate fi dezvoltată în continuare pentru a include componenta de data analytics, care furnizează autorităților locale un instrument de control al traficului, cu evidențierea momentelor cu traficul cel mai intens, respectiv scăzut, pe baza căruia serviciile de securitate din zonă pot fi gestionate mai eficient. În plus, alte facilități publice pot fi introduse sau reamplasate pentru a deservi mai eficient nevoile reale ale cetățenilor.

Soluția de siguranță publică cuprinde un sistem de supraveghere video și o aplicație pe baza căreia pot fi identificate anumite scenarii predefinite care vizează intervenția autorităților. Soluția generează alerte în caz de vandalism sau nerespectarea resticțiilor pentru anumite zone sau în caz că o persoană este în situația de a avea nevoie de ajutor urgent. Alt beneficiu al soluției îl reprezintă posibilitatea de a identifica autovehiculele parcate ilegal. Soluția poate fi utilizată, de asemenea, pentru numărarea mașinilor și pentru identificarea plăcuțelor de înmatriculare.

Soluția de iluminat intelgent este instalată pe opt stâlpi echipați cu tehnologie LED și senzori sensibili la mișcare și la intensitatea luminii ambientale. Aceștia pot fi controlați automat de la distanță pentru a crește intensitatea luminiii când cineva este în preajma acestora. Implementarea soluției va genera reduceri de costuri cu energia de până la 60%, un beneficiu semnificativ pentru autoritățile locale.

Soluțiile de tip Smart City implementate în sectorul 4 al Capitalei operează pe o platformă dedicată de tip Internet of Things (IoT). IoT permite conectarea diverselor obiecte și platforme la Internet și comunicarea “smart” între ele, prin intermediul unor interfețe inteligente. Interconectarea dispozitivelor și a senzorilor cu bazele de date și aplicații se face cu ajutorul soluțiilor MachinetoMachine (M2M). Soluțiile M2M reprezintă una dintre direcțiile strategice ale Deutsche Telekom, fiind prezente în portofoliul tuturor țărilor din cadrul Grupului. În România, Telekom are 8 soluții M2M în portfoliu și beneficiază de acces la cele mai avansate platforme tehnnologice dezvoltate de diviziile de cercetare și dezvoltare ale Grupului.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI