Black Friday: ce se cumpără și câți bani cheltuie românii

Black Friday: ce se cumpără și câți bani cheltuie românii

Black Friday a ajuns în România în 2011 și a evoluat constant, eMAG Black Friday a fost primul eveniment de acest gen de la noi, dar de atunci s-au schimbat multe lucruri. Aceste schimbări se văd și la nivelul tranzacțiilor online procesate de către PayU, se arată într-un comunicat remis Playtech.

În ultimii trei ani, de Black Friday, numărul de tranzacții, volumele tranzacționate, coșul mediu de cumpărături, numărul de țări care s-au alăturat evenimentului din România au înregistrat creșteri semnificative.

”În România, Black Friday este un eveniment cu o identitate proprie, nu este o acțiune de lichidare de stocuri, de o zi, așa cum a fost gândit și cum se desfășoară in SUA, ci mai curând o acțiune care generează consum, un instrument de marketing folosit, în cazul unor comercianți, chiar mai bine de o lună. Astfel că, de Black Friday, valoarea medie a coșului de cumpărături se dublează față de valoarea medie anuală. Indiferent de felul în care este implementat, din perspectiva noastră, Black Friday este o ocazie de a câștiga încrederea consumatorilor români în plățile online, cât și în comerțul online. Analiza cifrelor din sistemul PayU de la un an la altul ne demonstrează că suntem pe un trend ascendent din acest punct de vedere.” declară Marius Costin, Country Manager PayU România.

Cât se cumpără de Black Friday?

Numărul de tranzacții a crescut de la aproximativ 56.000 în 2013 la peste 120.000 în 2015, iar valoarea totată a comenzilor a evoluat de la 18 mil lei, în 2013, la peste 68 mil lei anul trecut. Coșul mediu de cumpărături a crescut, de asemenea, de la 330 lei la peste 560 lei în același interval de timp. Pentru ediția Black Friday de anul acesta, de pe data de 18 noiembrie, PayU estimează o creștere de 60% a volumelor tranzacționate, ajungând la o valoare de 110 milioane lei.

Cele mai scumpe produse cumpărate de Black Friday în ultimii trei ani au fost echipamente de fotografiat profesioniste, televizoare, vacanță la Rio. Sumele sunt între 16.800 și 25.000 lei.

Care sunt categoriile de produse preferate?

Produsele IT&C au fost în fiecare an în topul preferințelor de cumpărare de Black Friday și vor rămâne fruntașe și anul acesta. Și o altă categorie a început să câștige teren, cea formată din produse precum: mobilier, decorațiuni, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri și nu numai. Această categorie ocupa doar 5% în 2013, a crescut până la 21% în 2015 și se estimează că va deține aproximativ 30% din totalul vânzărilor de Black Friday de anul acesta.

Aici veți găsi toate articolele noastre despre Black Friday 2016. Oferta eMAG de Black Friday 2016 va fi disponibilă aici

Octavian Palade
Articol scris de
Palade Octavian
Octavian Palade
Comentarii
Octavian Palade
16:34 / 16.11.2016