28 mart. 2016 | 11:37

Aplicația Civic Alert iese din beta după ce a strâns 38.000 de utilizatori

ACTUALITATE
Aplicația Civic Alert iese din beta după ce a strâns 38.000 de utilizatori

Tehnologia scurtcircuitează relația dintre cetățean și autorități. După ce a strâns 38000 de utilizatori și 12000 de alerte în primele 4 luni, utilizând o versiune beta, aplicația Civic Alert se pregătește de lansarea versiunii „oficiale” cu numărul 1.0.

Civic Alert este cel mai mare self service din România destinat cetățenilor, prin intermediul căruia aceștia pot semnala simplu și rapid problemele de ordin civic autorităților responsabile.

Procesul deseori prea complicat prin care o problemă civică e supusă atenției unei autorități – locale sau regionale – e preluat de un call-center dedicat ce urmărește depunerea și rezolvarea sesizării înregistrate prin intermediul aplicației. Odată cu răspândirea aproape universală a utilizării smartphone-urilor, un simplu gest poate înregistra imagini cu problema, locația ei (cu ajutorul coordonatelor GPS) și trimite sesizarea către centrul de monitorizare Civic Alert. Aici sesizările sunt colectate și structurate de un sistem automat de CRM (Customer Relationship Management) configurat ca un centru de management al reclamațiilor, ce rulează în Microsoft Azure. Faptul că sistemul rulează în cloud-ul Azure asigură arhivare automată și disponibilitatea imediată a datelor, ușurând dramatic efortul de a urmări parcursul unui mesaj de la sesizare la rezolvare.

Pe baza raportărilor și informațiilor oferite de sistemul de CRM, operatorii din call-center contactează autoritățile relevante pentru rezolvarea problemelor sesizate.

400 de probleme, rezolvate cu ajutorul Civic Alert

Autoritățile primesc gratuit informații în timp real despre problemele de rezolvat din oraș. Numeroase instituții publice din diverse localități și-au manifestat deja entuziasmul pentru acest instrument de comunicare, dat fiind faptul că facilitează o conectare mai bună cu cetățenii și o eficiență mai mare în soluționarea problemelor cu care aceștia se confruntă în spațiul public. Aproximativ 400 de sesizări au fost confirmate ca rezolvate de autorități până în prezent.

În perioada decembrie – martie, aplicația a înregistrat mai bine de 12000 de alerte trimise de utilizatori. Distribuția lor pe categorii aduce o imagine destul de fidelă a problemelor citadine de zi cu zi ale României – parcările abuzive sau ilegale sunt cele mai numeroase, urmate de gropi și deșeurile abandonate.

“Am pornit Civic Alert dintr-un eșec personal: timp de două luni mi-am promis zilnic că voi sesiza primăria despre semaforul lipsă de lângă parcul unde îmi plimb copiii. Dupa două luni, am decis că trebuie sa găsesc o soluție și, pentru că aveam deja experiență în digital, am creat o aplicație care să transmită sesizarea mea autorităților. În scurt timp ne-am dat seama că o aplicație de una singură nu rezolvă problema. Aveam nevoie de o soluție scalabilă, flexibilă și mobilă ca să putem procesa și urmări în mod transparent tot ce se întâmplă mai departe cu sesizările. Am adăugat call centerul și am decis să mutăm toată activitatea în cloud. Asta ne-a permis să ne respectăm promisiunea făcută utilizatorilor: că vom folosi tehnologia și puterea crowdsourcingului pentru îmbunătățirea spațiului civic”, a declarat Adrian Stănescu, fondator Civic Alert.

Mai multe detalii despre aplicația gratuită găsiți aici.