Amazon interzice recenziile sponsorizate pentru produse

Amazon interzice recenziile sponsorizate pentru produse

Amazon a făcut o schimbare în termenii și condițiile de utilizare a site-ului pentru a interzice recenziile sponsorizate.

Amazon a luat recent decizia de a elimina posibilitatea de a scrie review-uri care sunt bazate pe produse primite gratuit sau la prețuri extrem de mici de către utilizatori. Singurele review-uri de acest fel care vor rămâne în continuare permise sunt cele care sunt efectuate prin intermediul programului Amazon Vine.

Vine este un program care permite direct companiei Amazon și nu altor vânzători, să identifice persoane de încredere în vederea colaborării. De asemenea, programul are o serie de metode de control pentru a fi evitate recenziile părtinitoare.

Amazon a avut întotdeauna o atitudine ostilă față de recenziile sponsorizate, ajungând chiar să dea în judecată vânzătorii ce plăteau pentru review-uri false, dar chiar și indivizii care le scriau, într-un efort susținut de a oferi un sistem de rating și de recenzii cât mai sincere și folositoare pentru alți clienți. Cu toate acestea, review-urile bazate pe produse oferite utilizatorilor erau permise.

Singura condiție era ca review-urile să menționeze afilierea cu vânzătorul în cadrul textului. Deși teoretic, utilizatorii care scriu astfel de recenzii pot fi sinceri cu privire la produs, majoritatea recenziilor de acest fel erau extrem de părtinitoare pentru produsele despre care se scrie, conform techcrunch.com.

Clienții au început să nu mai aibă încredere în astfel de recenzii, crezând că acestea nu sunt tocmai sincere. Un studiu efectuat pe 7 milioane de recenzii le dă dreptate celor sceptici: produsele cu review-uri sponsorizate au un rating de 4,74 din 5, față de produsele fără astfel de recenzii, ce au un rating de 4,36 din 5.

Studiul a descoperit și că sunt șanse de 12 ori mai mici ca un recenzor sponsorizat să lase un calificativ de o stea pentru un produs, în comparație cu un consumator obișnuit. De asemenea, clienții obișnuiți sunt de 4 ori mai orientați către review-uri critice, dacă este cazul.

Amazon își va concentra de acum eforturile pentru a descoperi dacă recenziile sunt manipulate și pentru a rezolva astfel de situații cât mai repede.

 

Citește și: