A fost descoperit cel mai mic asteroid de până acum

Astronomii au reușit să observe cel mai mic asteroid identificat până acum, reușind să înțeleagă și detalii despre compoziția acestuia.

Cel mai mic asteroid descoperit până acum are un diametru de doar 2 metri. Acesta a fost denumit 2015 TC25 și, în mod surprinzător, este și unul dintre cei mai strălucitori asteroizi descoperiți în apropierea Pământului. Acesta a fost analizat cu ajutorul a patru telescoape diferite, iar cercetătorii au ajuns la concluzia că asteroidul reflectă aproximativ 60% din lumina solară ce ajunge pe acesta.

Cel mai mic asteroid a fost descoperit de către Catalina Sky Survey, în octombrie 2015, și a fost studiat intens de către telescoapele aflate pe Pământ, în timp ce mica rocă a trecut la aproximativ 128.000 de kilometri de planeta noastră, o distanță de trei ori mai mică decât cea dintre Terra și Lună.

Cercetătorii susțin cu suprafața acestui asteroid este similară cu cea a unui tip rar de meteorit, numit aubrit. Aceștia sunt compuși din minerale strălucitoare, în principiu silicați, ce sunt formați într-un mediu bazaltic, fără oxigen, la temperaturi înalte. Doar unul din 1000 de meteoriți ce ajung pe Pământ fac parte din această categorie.

Cel mai probabil, 2015 TC25 este un monolit, astfel că este similar cu un obiect alcătuit dintr-o rocă solidă și nu cu un obiect alcătuit din mai multe tipuri de roci. ce de obicei sunt ținute laolaltă de frecare și de gravitație, arată futurity.org.

În ceea ce privește originea acestui mic asteroid, acesta ar proveni din asteroidul 44 Nysa, ce este suficient de mare încât să acopere suprafața Bucureștiului de mai mult de patru ori. Mica rocă s-ar fi desprins din acesta, în urma unui impact.

Asteroizii sunt fragmente rămase în urma formării sistemului solar, ce orbitează în jurul Soarelui, de obicei între orbitele lui Marte și lui Jupiter. Asteroizii din apropierea Pământului sunt o sub-categorie de astfel de roci, aceștia fiind pe traiectorii apropiate cu cea a planetei noastre. Până acum, 15.000 de astfel de asteroizi apropiați de planeta noastră au fost descoperiți.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI