Cei care folosesc programe de tip AdBlock se simt cu musca pe căciulă

Cei care folosesc programe de tip AdBlock se simt cu musca pe căciulă
George Stanciu
George Stanciu
13:31 23.09.2016

Folosirea unui ad-blocker a devenit ceva extrem de popular de-a lungul timpului, dar asta nu înseamnă că toți utilizatorii sunt neapărat de acord cu asta. 

Un sondaj efectuat recent de Gladly, un startup din domeniul tehnologiei, arată că 77% dintre utilizatorii unui ad-blocker nu ar vrea neapărat să facă asta. Sondajul nu este reprezentativ, deoarece a fost efectuat doar pe 243 de persoane, alese la întâmplare. Cu toate acestea, chiar și un sondaj reprezentativ ar putea arăta un procentaj destul de mare.

Sondajul a avut ca scop aflarea tiparului de whitelisting al utilizatorilor, opiniile acestora cu privire la reclame, dar și față de site-urile care folosesc tactici împotriva extensiilor de ad-blocking.

De ce folosesc utilizatorii aplicații de ad-blocking:

  • 51% vor să scape de câteva reclame enervante
  • 22% vor ca browser-ul să meargă mai rapid
  • 16% urăsc toate reclamele
  • 8% au fost sfătuiți de cunoștințe
  • 3% vor să nu fie urmăriți prin intermediul reclamelor

Cea mai surprinzătoare descoperire a acestui sondaj este că 77% dintre cei chestionați simt o oarecare vină folosind un ad-blocker. 52% dintre respondenți afirmă că nu le plac reclamele, dar înțeleg faptul că sunt necesare pentru a crea un venit site-urilor ce le afișează, relatează huffingtonpost.com.

Raportul Gladly a arătat că 77% dintre cei ce au răspuns au permis reclame pe cel puțin un site, iar 40% au permis reclame pe cel puțin 5 site-uri. 30% dintre respondenți susțin că preferă să nu folosească un site ca Forbes, ce obligă utilizatorii să dezactiveze funcția de ad-blocking pentru a accesa conținutul.

”Din punctul nostru de vedere, raportul arată că blocarea reclamelor este un fenomen mult mai nuanțat decât am crezut inițial”, susține Gladly în raport. ”Majoritatea utilizatorilor unui ad-blocker sunt conștienți că decizia lor afectează negativ viabilitatea unui site, astfel că pun pe whitelist website-urile preferate.”

Cu alte cuvinte, dacă site-urile respectă utilizatorii, și aceștia vor oferi respect, la rândul lor.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI