Yahoo ia în considerare încheierea activităților în mediul online

Yahoo ia în considerare încheierea activităților în mediul online
14:58 02.12.2015

Mai țineți minte acum zece ani când Yahoo! era un competitor feroce al Google, promovându-și motorul de căutare în orice browser și în principal prin omniprezentul Yahoo Messenger? Ei bine vremurile acelea au trecut, iar Yahoo se gândește să-și închidă prăvălia pe Internet permanent.

Spre surprinderea multora Yahoo încă mai există. Are o pagină de internet destul de frecventată și are un motor de căutare care încă funcționează deși, e la fel de împiedicat cam cum erau toate motoarele de căutare prin 2004. În ciuda unui oarecare succes cu serviciul ”Yahoo! Answers?”, din păcate, acela a fost ultimul moment în care Yahoo! a mai fost relevant pe Internet… cel puțin în Occident.

Yahoo este, aparent, coacționar la Alibaba, deținând 24% din acțiunile celui mai mare retailer online din China. Culmea este că în acest moment, valoarea afacerilor din mediul online ale Yahoo! este mai mică decât cota deținută de compania americană din retailerul online chinez. În acest moment Yahoo! valoarează 31 de miliarde de dolari, în timp ce cota companiei în Alibaba e de aproximativ 32 de miliarde.

În plus, firma este, momentan, un conglomerat complicat deținut de mai multe firme, inclusiv Alibaba care la rândul ei deține o parte importantă din Yahoo! și Yahoo! Japonia. Pus totul cap la cap, iese până la urmă o concluzie evidentă: afacerile „de bază“ ale Yahoo!, adică publicitate şi căutare online, valorează 13 miliarde de dolari… pe minus.

Consiliul de directori ai companiei va lua, probabil, o decizie în privința ”vânzării” afacerilor online are companiei la sfârșitul săptămânii, conform unei surse din Wall Street Journal. Nu este cunoscut ce anume se va întâmpla cu partea deținută de firma americană din Alibaba, dar se speculează că aceasta va rămâne în continuare o mină de aur în bocceluța Yahoo! până când, poate, vor veni vremuri mai bune.

loading...