11 apr. 2015 | 11:00

PlayArena – Modern Combat 5: Blackout poate fi un Call of Duty pentru mobile

PlayArena - Modern Combat 5: Blackout poate fi un Call of Duty pentru mobile

Modern Combat 5: Blackout este, din punctul unora de vedere, cel mai bun shooter pentru dispozitive mobile. Depinde, însă, ce vă doriți de la un shooter.

Întotdeauna am apreciat jocurile care nu se complică cu povești complexe, caractere bine conturate și acțiuni coerente care ar putea părea posibile în viața de zi cu zi. Da, aceste lucruri pot face diferența dintre un joc de excepție și un joc de rând, însă este mai bine să nu le ai deloc, decât să nu le realizezi corespunzător. Modern Combat 5: Blackout este exact unul dintre acele jocuri.

Imediat cum îl deschizi, ești aruncat în mijlocul acțiunii, undeva în Veneția, oraș care este amenințat de teroriști și pe care trebuie să-l salvezi. Desigur, vei realiza acest lucru distrugând jumătate din oraș și câteva clădiri de importanță foarte mare, dar niciun preț nu este prea mare în astfel de situații.

Am testat Modern Combat 5: Blackout pe Samsung Galaxy S6, pe care îl găsești la QuickMobile sau eMAG.

Jocul în a cărui producție s-au implicat și cei de la Gameloft București impresionează prin grafică încă de la început. Apa care se scurge pe vizor, mediul înconjurător cu numeroase elemente pe care le poți distruge și efectele produse de lumină sunt remarcabile, însă sunt întrerupte în anumite de mici imperfecțiuni. Printre clădiri extrem de bine reproduse mai vedem din când în când câte o structură care nu prezintă niciun detaliu, fiind asemănătoare unui bloc din piese LEGO.

Un lucru pe care mulți s-ar putea să-l deteste este necesitatea de a fi online chiar și atunci când jucați campania single-player. Puteți seta ca descărcările importantă să aibă loc doar prin WiFi, însă acest lucru poate nu va fi destul pentru a-i satisface pe cei care vor să economisească din traficul de date.

modern combat 5 6

Foarte interesantă la acest joc este adiția claselor care pot fi configurate pe parcurs. Astfel, veți avea parte de cinci clase diferite de caractere cu care puteți juca și pe care le puteți edita ulterior: Sniper, Heavy, Recon, Sniper și Support. După prima misiune, vor fi deblocate clasele Recon și Sniper, celelalte devenind accesibile pe parcurs.

Fiecare dintre cele cinci menționate mai devreme are propriile upgrade-uri și propriile arme potrivite pentru anumite situații. De exemplu, clasa Assault poate apela la un upgrade care crește numărul de grenade ce pot fi transportate, în timp ce clasa Heavy are un upgrade ce oferă o protecție cu 15% mai bună în fața gloanțelor.

modern combat 5 8

Partea de multiplayer conține câteva moduri interesante în care se poate juca: team battle, capture the flag, free-for-all, VIP (cel în care o anumită persoană din echipa adversă trebuie ucisă) și squad battle. În stilul shooter-elor cunoscute pentru PC, Modern Combat 5: Blackout îți permite să folosești vizorul armei, însă de cele mai multe ori nu veți apela la acesta.

De ce ai juca Modern Combat 5: Blackout?

Grafica este principalul atu al jocului, iar creatorii lui știau acest lucru încă de la început. După cum am spus, cei care caută povești interesante sau alte lucruri mai complexe nu vor fi impresionați de acest joc. Modern Combat 5: Blackout se vrea a fi un Call of Duty, sau Battlefield pentru dispozitive mobile, însă mai are mult până să reproducă acea experiență pe dispozitivele mobile.

Campania single-player este, în mod surprinzător, destul de bine structurată. Misiunile sunt destul de lungi cât să satisfacă majoritatea jucătorilor, însă destul de scurte cât să nu fie plictisitoare. Veți parcurge diferite orașe de pe glob, unde diferite moduri de abordare sunt necesare fiecărei misiuni, iar nivelul de dificultate este acceptabil. Jocul funcționează pe baza unor ”energy point” regenerabile, necesare pentru a porni o misiune. Puteți avea maxim 10 puncte într-un moment, iar pentru o misiune vă va costa două sau trei puncte fiecare.

modern combat 5 11

De ce ai spune „pas“?

Imposibilitatea de a fi jucat offline este marele punct în minus al acestui joc. Nu știu exact de ce au recurs la această soluție, dar nu cred că este un fan al seriei care să aprecieze acest lucru.

Concluzie pentru Modern Combat 5: Blackout

Modern Combat 5: Blackout este un joc perfect pentru weekend sau pentru o călătorie de 20 de minute cu metroul. Campania de single-player este suficient de bună pentru a vă ține ocupați o perioadă, iar misiunile de multiplayer sunt bine construite. Nu este ceva ce nu a mai fost văzut pe console sau PC-uri, însă pentru dispozitivele mobile, Modern Combat 5: Blackout poate fi considerat, pe bună dreptate, un joc remarcabil.

Îl puteți descărca gratuit de pe Google Play Store și App Store.

modern combat 5 10