30 iun. 2015 | 07:49

Mercedes A45 AMG își recuperează tronul cailor putere

ENTERTAINMENT
Mercedes A45 AMG își recuperează tronul cailor putere

Goodwood a găzduit în acest sfârșit de săptămâna Festivalul de Viteză. O apariție importantă a fost facelift-ul Mercedes A45 AMG, prin care acest model redevine cel mai puternic hot-hatch al planetei. Restilizarea lui A45 AMG aduce 381 de cai putere acompaniați de 475 Nm de cuplu.

Mercedes a revoluționat segmentul hot-hatch-urilor cu al lor A45 AMG. Într-o veme în care acest segment ne aducea mașini ce se învârteau în jurul a 200 de cai (+/- 50), producătorul din Affalterbach a ridicat ștafeta cu vreo 100 și ceva de cai. Restul producătorilor cu modele în acest segment au fost deodată obligați să facă și ei același lucru, trebuiau să țină pasul cu demența de sub capota Mercedes-ului A45 AMG.

mercedes-a45-amg-facelift

Audi a încercat să îi fure titlul cu ultima generație a RS3-ului, și a reușit, dar numai pentru o scurtă perioadă de șase luni. Mercedes nu a permis o asemenea detronare și s-a pus pe treabă. Treabă aparent încheiată și gata de lansare la timp pentru Festivalul de Viteză. Ce ocazie mai bună să îți recuperezi tronul?

Pe lângă plusul de putere, noul Mercedes A45 AMG a primit îmbunătățiri la transmisia DTC cu șase rapoarte. Sistemul de tracțiune integrală vine și el cu un bonus, și anume un diferențial exclusiv pentru puntea față. Toate acestea îmbunătățesc timpul în care Mercedes A45 AMG atinge prima sută de kilometri pe oră cu o jumătate de secundă, rezultatul final fiind de 4,2 secunde.

mercedes-a45-amg-facelift 3

Este absolut extraordinar cât de rapid evoluează industria auto. Timpul pentru prima sută de kilometri pe oră a unui hot-hatch din ziua de azi este comparabil cu timpul unui Ferrari de acum 20 de ani. Mercedes A45 AMG reușește un incredibil 4,2s în timp ce un Ferrari F40 reușea 3,8s în 1992. Este întradevăr o diferență mică, dar modelul celor de la Ferrari ar  avea un preț transpus în zilele noastre de aproximativ un milion de euro în timp ce A45 AMG pornește de la 50 de mii. Performanțe similare la 5% din prețul unui Ferrari? Da va rog!

Nu începem să dezbatem consumul mediu de 6.9 litri la 100 de kilometri declarat de Mercedes pentru al lor A45 AMG în mare parte pentru că în ziua de azi niciun model de la nici un producător nu respectă cifrele legate de consum. Trebuie să ne bucurăm de pachetul de performanță si plusul de agresivitate pe care îl oferă restilizarea lui A45 AMG și atât. E suficient. Vânzările încep în 3 luni așa că trebuie să ne apucăm de strâns bani de avans. Baftă!