Compania Intel este fortata sa renunte la planurile sale pentru implementarea functiei de recunoastere faciala in sistemele sale construite pentru TV-uri.
Planurile producatorului pentru sistemele de recunoastere faciala din dispozitivele de tip set-top-box sunt putin incurcate de reactia utilizatorilor vizavi de ideea de incalcare a intimitatii si de posibilitatea de supraveghere a acestora. De vina este, desigur, scandalul NSA care are loc de cateva saptamani, iar conceptul de recunoastere faciala propus de Intel era capabil de a detecta varsta, sexul si alte caracteristici ale utilizatorului pentru a putea afisa cat mai bine reclama targetata.
Conceptul oferea o motivatie puternica pentru advertiseri sa aleaga solutiile pentru TV de la Intel, insa discutiile preliminare legate de acest subiect nu s-au finalizat cu succes, ideea fiind abandonata inainte de a fi pusa practica. S-a raportat de asemenea ca aceasta optiune nu functioneaza la lumina scazuta, seara, atunci cand consumul de TV este cel mai mare. Sistemele de la Intel pentru TV nu au fost inca lansate pe piata.
Pe de alta parte, consumatorii pot fi linistiti ca nu vor dispune de camere web pentru urmarirea lor. Oricum, Intel inca poate oferi un pachet atractiv pentru advertiseri chiar daca renunta la aceasta functie, mai ales ca are alta politica decat Google sau Apple in ceea ce priveste acest tip de sisteme.