15 apr. 2010 | 23:00

Nvidia GeForce GTX 480, un exemplu de Fermi-tate

REVIEW
Nvidia GeForce GTX 480, un exemplu de Fermi-tate

GeForce GTX 480

Nvidia a lansat azi oficial în România vârful de gamă al portofoliului său de unități de procesare vizuală cu un singur nucleu – Nvidia GeForce GTX 480, care face parte din noua serie de unități având numele de cod Fermi, alături de GeForce GTX 470.

Destinată în primul rând entuziaștilor, GeForce GTX 480 a fost concepută pentru a oferi cele mai bune performanțe în teselare pentru platforma de dezvoltare Microsoft DirectX 11. Teselarea le permite dezvoltatorilor de jocuri să beneficieze de capacitatea unității de procesare vizuală GeForce GTX 480 de a crește complexitatea geometrică a modelelor și a personajelor, astfel creând medii de gaming mult mai realiste și mai fascinante.

GeForce GTX 470Primele modele din seria Fermi vor fi disponibile începând cu data de 19 aprilie în rețeaua integratorilor şi partenerilor Nvidia din România, printre care se numără eMAG, IT Direct, PC Coolers, PC Garage, RHS.

Lansarea survine pe fondul unei intens „hype”, care a pus pe jar în ultima vreme fanii celor doi mari competitori, Nvidia și ATI, iar rezultatele primelor teste ale noii generații de placi video Nvidia, cu toate că relevă performanțe sporite cu aproximativ 27 de procente în cele mai noi aplicații DirectX 11 față de competitorii Nvidia, i-au deconcertat întrucâtva pe fani, pentru că noua GTX 480 s-a dovedit incapabilă de a depăși cea mai rapidă placă video de pe planetă, „bestia” Radeon HD 5970, cu excepția câtorva condiții speciale. Cu toate că HD 5970 este o placă video cu GPU dual, deci logic comparația nu-și are sensul, psihologic victoria evidentă repurtată de Nvidia pe segmentul single core pare un pic incompletă, dacă e să judecăm după valurile de comentarii apărute în urma celor mai recente teste.

Dar, dincolo de frustrarea generată de faptul că titlul de „cea mai rapidă placă video a planetei” se află încă în vitrina ATI, noile unități GeForce GTX 480 și GTX 470 pun bazele unei dezvoltări pe termen lung care s-ar putea dovedi cu mult mai interesantă decât orice vremelnic record de viteză, oferind o serie de funcții de gaming în premieră pentru PC, incluzând suport în timp real pentru randarea prin urmărirea razelor (ray tracing) și sistemul Nvidia 3D Vision Surround pentru o experiență 3D cu adevărat imersivă, lucruri care s-ar putea dovedi cu mult mai relevante pentru utilizatori.

Orice gamer își dorește cea mai rapidă placă video de pe piață, iar GeForce GTX 480 stabilește noi standarde, oferind performanțe superioare la rezoluție maximă, chiar și în cele mai noi titluri DirectX 11. Potrivit Nvidia, la o rezoluție de 1900 x 1200 4xAA/16xAF, GTX 480 este cu 61 de procente mai rapidă în Metro 2033, cu 89 de procente mai rapidă în Unigine Heaven v2, şi cu 29 de procente mai rapidă în Battleforge decât următoarea unitate competitivă.

De asemenea, noul motor de procesare geometrică Nvidia PolyMorph, dezvoltat pentru teselare în DirectX 11, permite reproducerea detaliilor reale ale personajelor. În plus, facilitează procesul de anti-aliasing 32x, pentru o calitate vizuală desăvârșită.

O altă noutate adusă de platforma Fermi este noua tehnologie Nvidia 3D Vision Surround, care extinde vizualizarea stereoscopică 3D pe trei monitoare – oferind o experiență vizuală cu adevărat imersivă. Alături de ochelarii activi Nvidia 3D Vision, tehnologia 3D Vision Surround le oferă utilizatorilor senzația că se află realmente în mijlocul acțiunii. Pe partea tehnică, tehnologia are capacitatea de a randa mai mult de 746M pixeli/secundă la rezoluție HD 1080p, ceea ce rezultă într-o experiență de gaming 5760 x 1080.

Ceea ce, dacă îți permiți (nota de plată poate depăși suta de milioane), va reduce semnificativ viața ta socială, pentru că e greu să te dezlipești de așa ceva. Mai ales pentru că aplicațiile Nvidia convertesc mai mult de 400 de jocuri în formatul stereoscopic 3D, fără a necesita patch-uri suplimentare. Dacă mai iei în calcul filmele Blu-ray 3D, fotografiile 3D, sau emiterea de conținut 3D pe internet, prietenii tăi nu prea or să știe de ce.

Noua platformă aduce substanțiale îmbunătățiri și tehnologiei Nvidia PhysX, care va avea performanțe de două ori mai bune decât cele obținute cu generația precedentă de unități de procesare vizuală pentru efecte dinamice de joc precum turbulențe, mișcarea fluidelor sau fum. Nvidia GigaThread  facilitează comutarea de până la 10 ori mai rapidă între procesarea grafică și procesarea efectelor de fizică, permițând randarea efectelor complexe în timp real.

Nu în ultimul rând, GTX 480 cu ultima generație de arhitectură CUDA, devine cea mai deschisă platformă de procesare, cu suport API și un limbaj complet, inclusiv CUDA C/C++, DirectCompute, OpenCL, Java, Python, și Fortran pentru compatibilitate extinsă cu aplicațiile accelerate pe GPU.

Nu putem trece cu vederea nici elogiile aduse de reprezentanții Nvidia comunității gamerilor din România. “Suntem încrezători în succesul seriei noi de unități de procesare vizuală Nvidia Fermi pe piața din România datorită particularității comunității locale de gaming, între care se numără unii dintre cei mai împătimiți și mai experimentați utilizatori la nivel mondial. De aceea vom încerca să ne apropiem cât mai mult de aceștia prin intermediul partenerilor noștri,” a declarat Thomas Mertens, Sales Director Central Europe în cadrul Nvidia. “România este una dintre primele țări la nivel mondial în care am demonstrat tehnologia 3D Vision, la finele anului 2008. Suntem convinși că noua tehnologie 3D Surround îi va impresiona chiar și pe cei mai exigenți utilizatori de grafică din România,” a declarat, la rândul său, Luciano Alibrandi, Director of Public Relations  EMEAI Nvidia Corporation.