26 iun. 2017 | 10:31

Anonymous: NASA s-ar pregăti să dezvăluie existența extratereștrilor

Anonymous: NASA s-ar pregăti să dezvăluie existența extratereștrilor

Rețeaua de hackeri Anonymous a ajuns pe primele pagini astăzi după ce a susținut în mod public că NASA este pe cale să dezvăluie existența extratereștrilor.

Această afirmație este destul de îndrăzneață, dar înainte să ne entuziasmăm prea tare, trebuie să avem în vedere faptul  că Anonymous nu pare să aibă la dispoziție evidențe concrete pentru a-și susține speculațiile. Dar afirmațiile acestora nu vin din neant și au la bază numeroase descoperiri recente făcute de NASA, însoțite de comentariile făcute de unul dintre reprezentanții agenției spațiale, Thomas Zurbuchen, care menționează că e pe cale să facă „o descoperire fără precedent” în ceea ce privește viața extraterestră, scrie Science Alert.

Deși afirmația celor de la Anonymous pare a fi destul de șocantă dacă este scoasă din context, ea nu ne arată decât că cei din comunitatea științifică sunt entuziasmați cu privire la progresele pe care NASA le-a făcut când vine vorba de abilitatea de a căuta existența extratereștrilor și nu este neapărat vorba aici despre o evidență anume pe care oamenii de știință ne-o vor pune pe tavă.

NASA dispune de numeroase unelte performante care examinează zi de zi cerurile. Pentru început, putem vorbi despre telescopul Kepler, care a fost lansat în 2009, iar până în acest moment a descoperit peste 4.ooo de planete din afara sistemului nostru solar, incluzând aici 30 de planete similare Pământului, care sunt localizate în zone locuibile. Nu uităm nici de descoperirea sistemului TRAPPIST-1, care conține șapte planete asemănătoare cu Pământul.

Mai mult, NASA va lansa anul viitor James Webb Space Telescope, un dispozitiv mai performant care va căuta viața pe alte planete și care va fi capabil să detecteze dacă acestea dispun de o atmosferă propice dezvoltării vieții.

În acest context, Anonymous are dreptate în privința unui lucru, anume că NASA este mai aproape ca niciodată să dispună de uneltele necesare pentru a identifica existența extratereștrilor, dar asta nu înseamnă că aceste evidențe există deja sau că le vom găsi pe parcursul vieții noastre.