Google va lansa propriul serviciu de taximetrie: Mașinile ar putea folosi o tehnologie revoluționară
Competiția pe piața serviciilor de taximetrie socială ar putea deveni și mai acerbă dacă cei de la Google se hotărăsc să-și facă debutul în acest sector prin propria aplicație.
Chiar dacă nu și-a făcut intrarea în mod direct e această piață, Google este cât se poate de implicată în acest sector. Serviciile de taximetrie socială se bucură de un succes enorm în acest moment, atât în America, cât și în alte țări, iar acest lucru nu avea cum să fie trecut cu vederea de compania cu sediul în Mountain View. Conform celor de la Bloomberg Business, în luna august a anului 2013, Google Ventures investit nu mai puțin de 258 de milioane de dolari în Uber, una dintre cele mai populare companii din domeniul taximetriei sociale. Datorită colaborării strânse a acestora, mulți analiști au prezis o viitoare achiziție a Uber de către Google.
Dar vremurile s-au schimbat, iar Google acum nu pare interesată de o astfel de mișcare. Ba mai mult decât atât, se pare că este gata să-și lanseze propria aplicație care să rivalizeze cu Uber. În monetul în care investiția din august 2013 a fost efectuată, David Drummond, vice-președinte la Google, a intrat în consiliul de administrație al Uber. Drummond a fost cel care a informat restul consiliului de posibilitatea ca Google să intre pe piață cu propria aplicație care, pentru moment, este folosită doar de angajați.
Cei de la Bloomberg sugerează și că, e viitor, aceasta ar putea servi ca o platformă de lansarea a mașinilor care se conduc singure, un alt proiect ambițios la care Google lucrează de ceva timp. Mașinile fără șofer ar reprezenta o adiție importantă care i-ar putea conferi un avantaj important în fața viitorilor competitori. Conform unor estimări Google, acestea ar urma să fie adoptate la scară largă în maxim 5 ani, existând posibilitatea de a fi folosite precum taxiuri.
Cât despre Uber, problemele cu care ea s-ar confrunta nu sunt doar de ordin financiar. Aplicația Uber se bazează pe Google Maps, iar pierderea accesului la acest serviciu ar putea reprezenta o lovitură grea. De asemenea, Uber ar putea pierde singurul său susținător care dezvoltă mașini fără șofer, acesta reprezentând principalul motiv pentru care a fost încheiat parteneriatul în cercetare cu Universitatea Carnegie Mellon. Oficiali de la Uber au refuzat să comenteze, însă posibilitatea ca Google să se implice activ în taximetria socială este destul pentru a stârni entuziasm printre clienți.