09 nov. 2015 | 09:21

Cum recuperezi banii cheltuiți pe aplicații Android

ACTUALITATE
Cum recuperezi banii cheltuiți pe aplicații Android

Pentru că este foarte probabil să achiziționezi aplicații Android care să nu-ți placă sau să nu-ți meargă, trebuie să știi să-ți recuperezi banii.

Sistemul de returnare al banilor cheltuiți pe aplicații de mobil, indiferent dacă vorbim de iOS sau Android, este foarte bine pus la punct. Din păcate, nu foarte mulți îl cunosc. Mai mult decât atât, deseori are parte de schimbări majore care nu sunt tot timpul în favoarea utilizatorului. Exact asta s-a întâmplat în ultimele luni cu Google Play. Oficialii gigantului din Mountain View au adus câteva modificării politcii prin care vă puteți recupera banii cheltuiții din greșeală pe diverse aplicații Android care nu vă încântă. Mai jos vom detalia întreaga procedură pe care trebuie să o urmați. Dacă veți respecta câteva reguli, nu ar trebui să întâmpinați nici un fel de probleme, iar procesul să se desfășoare fără neplăceri.

Google-Play-Store-my account interfata

Țineți minte valoarea de două ore

Timp de două ore, procesul de returnare al banilor cheltuiți pe o aplicație, din momentul instalării acesteia, este foarte facil. Vi se vor întoarce în cont fără nici un fel de comentarii suplimentare sau proceduri complicate. După această fereastră de timp, situația se complică exponențial. Trebuie să vă rugați de dezvoltatorul programului cu pricina sau să vă înscrieți la un schimb de mailuri laborios cu un oficial Google prin care să explicați circumstanțele care au dus la decizia respectivă.

În trecut, era vorba de 15 minute, iar dacă era vorba de o aplicație mai mare și foloseați o conexiune slabă la internet nici măcar nu apucați să instalați aplicația, iar timpul pentru recuperarea cheltuielii se epuiza brusc. În două ore aveți cu siguranță timp să vă faceți o părere despre utilitatea unui program sau joc, să vă lămuriți dacă funcționează cum trebuie sau, dacă pe dispozitivul vostru particular, vă face o probleme. Există și posibilitatea ca voi să nu fi citit cu atenție descrierea programului, context în care, acela să necesite hardware suplimentar pentru a funcționa. Motivele sunt multiple pentru care v-ați putea dori banii înapoi, dar timp de două ore sunt complet irelevante. Procesul de ,,refund” este automat. În permanență există posibilitatea ca Google să se autosesizeze dacă profitați de această fereastră, dar acest gest este puțin probabil.

Google Play Refund app

După achiziția dezamăgitoare, este suficient să intrați în aplicația Google Play pe dispozitivul vostru Android, să atingeți butonul de meniu din stânga sus, sub forma celor trei liniuțe, și să faceți un tap pe My Account. În noua fereastră, mergeți un pic mai jos pe respectiva pagină până la secțiunea my orders. Găsiți aplicația problemă, iar dacă au trecut mai puțin de două ore din momentul în care ați cumpărat-o, sub ea veți găsi un buton marcat sugestiv Refund. Subit, banii vă vor fi returnați, fără intervenția voastră aplicația vă va fi dezinstalată de pe aparat, iar butonul atins anterior se va schimba în Canceled pentru a evidenția faptul că ați anulat achiziția.

E foarte important să rețineți că o a doua achiziție a aceleiași aplicații Android, după ce valoarea sa v-a fost returnată o dată anterior, nu mai poate fi anulată, devenind astfel permanentă. Pentru ca procesul să nu fie abuzat prin anulări și achiziții repetate, Google a implementat acest sistem.

Puteți face aceeași operațiune și de pe un PC sau Mac accesând play.google.com folosind browserul vostru preferat. Singura diferență este că butonul My Account pe care trebuie să dați click pentru a ajunge la My Orders este în colțul din dreapta sus, în spatele butonului sub formă de roată dințată.

Google Play contacteaza dezvoltator

Roagă dezvoltatorul să-ți dea banii înapoi

Au trecut cele două ore? Soluția pe care o aveți din acest moment la dispoziție este un pic mai complicată, dar măcar vă puteți bucura că există. Din păcate, gradul ei de eficiență este relativ. Trebuie să contactați prin email creatorul aplicației a cărei valoare o doriți returnată. Adresa o găsiți pe pagina aplicației din Google Play, după ce ați dat click pe More Info, la secțiunea ,,Developer email”.  Aceleași detalii le găsiți și în browser, pe pagina de Google Play a produsului software, la secțiunea Additional Information.

Nu există nici o regulă care obligă un creator de aplicații Android / iOS etc să vă dea banii înapoi. Practic, apelați la bunul său simț. Dacă îi veți explica, preferabil în engleză, că aplicația cumpărată, brusc, nu vă mai funcționează, s-ar putea să fie de acord că meritați returnarea valorii cheltuite. În cazul în care copilul vostru a pus mâna pe tabletă și a cumpărat un joc cu care nu sunteți de acord, s-ar putea să fie mai reticent. În mod evident, dacă îi veți spune că ați terminat un joc, dar nu prea v-a plăcut și v-ați dori banii înapoi, puteți înceta să mai sperați că acest lucru nu o să se întâmple. Decizia finală îi aparține.

Google Play serviciu clienti

Există excepții de la regulă

În anumite cazuri excepționale, puteți trece peste dezvoltatorul aplicației pentru care vreți banii înapoi. Există un departament special la serviciului clienți de la Google care, în anumite circumstanțe, vă poate da banii înapoi. ,,Dacă dezvoltatorul nu are informațiile de contact listate, nu v-a răspuns la cerere sau răspunsul său nu v-a satisfăcut, contactați echipa noastră de suport pentru a vedea dacă vă putem ajuta.

Google nu vă va returna banii fără un motiv solid pentru acea doleanță. Dacă acel motiv există, merită încercat. Pentru a iniția procesul, accesați această adresă, faceți click pe Contact us și alegeți din noul meniu Android apps and games. De aici, dați click pe Request a refund. Veți putea să contactați pe cineva de la Google pentru a-i detalia situația neplăcută prin care treceți prin telefon, chat sau email.

Care este concluzia?

Sunt șanse mici să vă mai vedeți banii înapoi după acele două ore, iar alternativele cu contactarea dezvoltatorului unei aplicații Android sau direct a celor de la Google nu sunt practice pentru toată lumea. În plus, este greu să fiți foarte convingător când problema nu este una tehnică. Argumentele sentimentale, de genul copilului care a dat click aiurea pentru că s-a jucat pe tabletă, e foarte probabil să nu funcționeze. Apropo, pe Apple AppStore aveți două săptămâni să vă cereți banii înapoi, iar gigantul din Cupertino nu are puterea de a vă șterge aplicația cu pricina de pe iPhone sau iPad după finalizarea procesului de returnare. Dacă ați avut mai multe neplăceri pe marginea acestui subiect cu Google, ar fi bine să aveți în vedere și aceste particularități de fond atunci când vă pregătiți să vă investiți banii munciți cu greu într-un nou telefon.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele