În cursul zilei de luni, 18 martie, conform ISU Suceava, a fost descoperit un bărbat de 45 de ani, decedat. Descoperirea avea să fie făcută de un bărbat care a văzut un camion într-un șanț și a mers să deschidă cabina, iar ulterior acesta avea să sune imediat la Poliție. Citește mai departe și află detaliile.
Nu se știu exact motivele, spun cei de la ISU Suceava, autoritățile neavând altceva de făcut decât să declare decesul. Descoperirea șocantă avea să fie făcută de un bărbat care a văzut un camion într-un șanț, și care, ulterior, după ce a deschis cabina camionului avea să sune la Poliție.
Autoritățile sucevene spun că șoferul camionului, un bărbat în vârstă de 45 de ani, avea să fie găsit în stop cardio-respirator, în camionul aflat într-un șanț în apropiere de localitatea Dorna Candrenilor.
Deși autoritățile au reacționat imediat, trimițând la fața locului echipaje SMURD, se pare că nu s-a mai putut face nimic pentru șoferul camionului, astfel că medicii au declarat decesul persoanei, conform comunicatului emis ulteiror de către ISU Suceava:
„La faţa locului s-au deplasat pompierii militari, cu o autospecială cu accesorii pentru descarcerare şi un echipaj al Serviciului de Ambulanţă Judeţean Suceava.
În cabina autocamionului a fost găsit conducătorul auto, un bărbat în vârstă de 45 de ani, care era în stop cardio-respirator. Pompierii militari au extras victima din autovehicul iar echipajul medical, ajutat de paramedicii SMURD, au efectuat manevre de resuscitare.
Din nefericire, după consumarea protocolului, cadrele medicale au declarat decesul bărbatului”, au precizat oficialii ISU Suceava, potrivit Agerpres.
Genul acesta de situații dramatice, deși nu sunt singulare, trag semnale de alarmă cu privire la modul în care sunt făcute și verificările din punct de vedere medical a angajaților care lucrează ca șoferi profesioniști pe camioane sau TIR-uri în România. Un alt caz, la fel de dramatic, a avut loc în Germania, unde un șofer român de TIR a fost găsit mort într-o parcare.
Cazuri de acest gen, și nu numai, conform unui raport relativ recent, au legătură cu acești șoferi de camioane sau TIR-uri, majoritatea dintre ele având loc pe autostrăzile europene, sau în parcări, așa cum este și cazul din Germania, și nu vorbim doar de șoferii români.
Conform acestor rapoarte, multe companii de transport marfă consideră în mod greșit că gestionarea riscului rutier este mai degrabă o povară decât o oportunitate. Datele mai arată și o lipsă de interes a acelorași companii când vine vorba de starea de sănătate a angajaților, mai ales cu privire la examinările medicale perioade, pentru a vita tocmai astfel de situații dramatice.
În timp ce angajatorii trebuie să facă mai mult, rapoartele arată, de asemenea, că au nevoie de ajutor și sprijin din partea guvernelor naționale și a UE pentru a face acest lucru.