Specialiștii au făcut un top al banilor în Europa. Din păcate, România nu se poate lăuda deloc în acest sector. Cât de rău am ajuns în dreptul unui anume sector? Iată detaliile aduse în prim-plan după studiul făcut de GfK Purchasing Power!
GfK Purchasing Power a făcut un studiu în Europa pentru a afla puterea de cumpărare a fiecărui cetățean în funcție de țara unde locuiește. Din păcate, România stă foarte prost la acest capitol. Concret, un român are o putere de cumpărare de 7.453 de euro pe an, timp în care media europeană este de peste 15.000 de euro.
De asemenea, românii au o putere de cumpărare de aproape 9 ori mai mică decât campionii Europeni. Datele indicate de specialiști pentru țara noastră nu sunt deloc fericite. Din acest punct de vedere, România se clasează pe locul 31 în Europa din 42 de țări.
De subliniat ar fi faptul că puterea de cumpărare este direct conectată la venitul mediu net. Primele poziții sunt ocupate aici de: Liechtenstein, Elveţia şi Luxemburg, care au cele mai mai venituri.
În Liechtenstein, aceasta a ajuns în 2021 la 64.629 de euro, mai mare de 4.3 ori decât media europeană. Elveția ocupă locul 2 și Luxemburg locul 3 cu 40.739 de euro, respectiv 35.096 de euro. La coada clasamentului se află Kosovo, Moldova și Ucraina.
„După ce puterea de cumpărare a stagnat anul trecut din cauza pandemiei de coronavirus, în acest an oamenii pot compensa cel puţin parţial creşterea inflaţiei prin câştiguri nominale ale puterii de cumpărare.
Aceasta înseamnă că, în 2021, locuitorii din Europa vor avea din nou mai mulţi bani disponibili pentru cheltuielile de consum, servicii, vacanţe şi multe altele.
Cu toate acestea, puterea de cumpărare nu se dezvoltă la fel în fiecare ţară europeană: în timp ce Regatul Unit urcă cu două locuri în clasamentul puterii de cumpărare, tot din cauza unei lire sterline mai puternice, Irlanda vecină alunecă în jos cu trei locuri în top.
Şi au existat unele schimbări şi în interiorul ţărilor – cum ar fi în Franţa, unde decalajul în puterea de cumpărare se măreşte”, a explicat Filip Vojtech, expert în domeniul soluţiilor de geomarketing GfK.
La nivel național, București este lider în top 10 orașe în funcție de puterea de cumpărare. Cetățenii din Capitală au o putere de cumpărare de aproape 86% peste media națională, dar totuși sub media europeană cu 8%.