Dacă încerci să prinzi reducerile eMAG de Black Friday, foarte probabil ai văzut că site-ul e oprit. Ai doar un video și promisiunea că începe în curând. De ce face eMAG asta de Black Friday?
Pe lângă teoria conspirației conform căreia eMAG modifică prețurile de Black Friday, lumea se mai întreabă un lucru: de ce nu merge site-ul eMAG înainte de campania de reduceri? La miezul nopții e scos din uz.
Iulian Stanciu, director executiv eMAG, a explicat ce se întâmplă, de fapt, cu prețurile. „[În România] este o confuzie legislativă – legislaţia din România a rămas oarecum înţepenită, are vreo 20 de ani vechime, de pe vremea când comerţul era static şi local, adică se întâmpla în oraşe iar procesele acestea de promoţie şi de schimbare de preţ aveau loc cam de două ori pe an”, a detaliat directorul eMAG.
De Black Friday și nu numai, eMAG verifică ce face și concurența. „Noi ne uităm în timp real la tot ce fac ceilalţi şi ei se uită la noi şi noi încercăm să îi batem. Şi de aici vin variaţii foarte mari. Apoi ne mai vin tot felul de fonduri de la furnizori care vin şi spun – uite nu aţi vândut suficient de bine produsul acesta, luaţi nişte bani şi faceţi o promoţie, facem promoţia respectivă o zi două trei, se termină stocul, aducem produse noi”, a mai spus Iulian Stanciu.
Legat de site, tot Stanciu a explicat de ce eMAG face asta înainte de Black Friday. „Construim mecanismul ăsta prin care oprim site-ul. E ca și cum s-ar închide magazinul”, a spus acesta. „Eu am avut în minte chestia asta, pe care am văzut-o în State, când se deschid magazinele dimineața și intră oamenii într-un haos, așa”, a explicat Stanciu despre strategia eMAG de Black Friday.
„Am vrut să facem haosul ăsta mai organizat și deschidem dimineața, după care începe toată nebunia și toată lumea discută: tu ce ți-ai luat, tu ce ai prins, care sunt livrările și așa mai departe”, a mai spus el.
În 2018, magazinul promite că livrează repede cumpărăturile de Black Friday. Până la 1 decembrie ar trebui să ajungă tot.
„[…] fenomenul acesta de Black Friday se bazează pe de o parte, pe reduceri, deci un stimul rațional, și pe partea cealaltă, un stimul emoțional. Diferența e în spectacol. Nu poți să faci spectacol o lună întreagă, în schimb, poți să faci o zi”, a adăugat directorul magazinului.