Black Friday și prețurile la eMAG: ce zice șeful eMAG despre fluctuații

Black Friday și prețurile la eMAG: ce zice șeful eMAG despre fluctuații
Sursa foto: Răzvan Băltărețu / PLAYTECH
10:50 12.11.2018

Înainte de Black Friday 2018, revine în atenție o întrebare: de ce fluctuează prețurile eMAG? Șeful magazinului online a explicat ce se întâmplă, de fapt, și ce ar trebui să știe cumpărătorii.

eMAG a anunțat că avea eveniment de Black Friday pe 16 noiembrie și a explicat deja în ce vor consta ofertele. Sunt promise reduceri de milioane de euro, dar și milioane de produse. Mai nou, a publicat și un ghid de „supraviețuire” în ziua de Black Friday.

Cât despre prețuri, principala nemulțumire a clienților, dar și cea mai mare critică, Iulian Stanciu, director executiv eMAG, a explicat ce se întâmplă, de fapt. Variația foarte mare, pe scurt, e ceva normal inclusiv în perioada de dinainte de Black Friday.

Sunt însă și clienți care cer un grafic al prețului. Sunt magazine online care au așa ceva, inclusiv PC Garage controlat de eMAG, dar în cazul eMAG e mai complicat, conform lui Stanciu. Asta pentru că magazinul listează atât produsele sale, cât și produsele partenerilor din Marketplace. Asta ar duce la o statistică extrem de complexă.

De Black Friday și nu numai, de ce variază prețurile eMAG

Produse de Black Friday la eMAG
Ce produse poți să prinzi de Black Friday la eMAG.

În primul rând, a explicat șeful eMAG, sunt factori externi care influențează prețul de-a lungul unui an. Poate cel mai important este că furnizorii schimbă prețul în funcţie de tot felul de factori, de la ce se întâmplă în China și America la preţurile petrolului, care au rezultat direct în costul transportului.

„[În România] este o confuzie legislativă – legislaţia din România a rămas oarecum înţepenită, are vreo 20 de ani vechime, de pe vremea când comerţul era static şi local, adică se întâmpla în oraşe iar procesele acestea de promoţie şi de schimbare de preţ aveau loc cam de două ori pe an”, a detaliat directorul eMAG, citat de Ziarul Financiar.

Black Friday a avut un impact semnificativ asupra comerțului online. A crescut cererea, firmele de curierat s-au dezvoltat mai mult, dar legislația nu prea.

„Noi ne uităm în timp real la tot ce fac ceilalţi şi ei se uită la noi şi noi încercăm să îi batem. Şi de aici vin variaţii foarte mari. Apoi ne mai vin tot felul de fonduri de la furnizori care vin şi spun – uite nu aţi vândut suficient de bine produsul acesta, luaţi nişte bani şi faceţi o promoţie, facem promoţia respectivă o zi două trei, se termină stocul, aducem produse noi”, a mai spus Iulian Stanciu.

eMAG ghid Black Friday
Depozitul eMAG pregătit de Black Friday.

El a explicat și cum funcționează conceptul Marketplace și cum acesta afectează prețul pe care cumpărătorul îl vede. Asta va fi și de Black Friday. Astfel, sunt produsele eMAG, dar în pagina unui produs pot fi și alți furnizori, 10-20 de vânzători terți.

Dacă stocul unuia se epuizează, sistemul trece automat la următorul. Acesta s-ar putea să nu mai aibă același preț (mai mic sau mai mare). Și tot așa. Astfel, prețurile se schimbă des în pagina produsului.

În fine, și înainte de acest Black Friday, clienții cer de la eMAG un istoric de preț. Stanciu a explicat și acest mecanism și cum e sau nu e fezabil.

„Ca să poţi citi un astfel de istoric de preţ – în condiţiile în care ai 10-20 de vânzători şi fiecare are un istoric de preţ, şi care a fost primul scos în faţă, care a fost al doilea, e cam lucrare de doctorat ca să poţi să citeşti aşa ceva, e foarte complicat pentru clienţi, mai rău i-am confuza”, a conchis acesta.

loading...