Unul din cei mai mari jucători pe piața de servicii de telefonie mobilă, grupul german Deutsche Telekom, a anunțat astăzi noua strategie pentru 2022. Un prim pas, spun oficialii companiei, este schimbarea logo-ului. Noua imagine a companiei va fi prezentată oficial la Barcelona, pe 28 februarie, în cadrul „Mobile World Congress”. Pe lângă schimbarea de imagine, compania are planuri mari pentru acest an, prin prezența mărcii pentru a se potrivi cu strategia sa de „lider în domeniul telecomunicațiilor digitale” și își dorește să creeze o „experiență de marcă uniformă” la nivel mondial.
Ca parte a strategiei sale internaționale de marcă unică, grupul german Deutsche Telekom se concentrează acum pe participarea la viața digitală, pe activitățile durabile și pe coeziunea socială. În acest scop, DT introduce un nou logo de grup, mai compact, iar designul „T” va avea un rol mai proeminent în comunicările viitoare, în timp ce culoarea corporativă magenta va structura în viitor portofoliul de produse al grupului în toate țările.
„Abordarea noastră globală a pieței este un pilon cheie al strategiei noastre digitale internaționale și durabile de corporație. Un singur scop, o singură arhitectură de marcă, un singur logo, un singur claim și un singur design de marcă – cu strategia noastră de marcă globală, dorim să facem ca evoluția noastră spre liderul operatorilor de telecomunicații digitale să fie perceptibilă pentru toată lumea.
Prezența mărcii noastre va deveni mai clară, mai coerentă și mai ușor de înțeles dincolo de frontierele internaționale – și, prin urmare, mai eficientă și mai eficace.”, a declarat Ulrich Klenke, Chief Brand Officer la DT.
Începutul va fi la Barcelona, în perioada 28 februarie – 3 martie 2022, la „Mobile World Congress”, dar este doar un prim pas. Un alt pas, la fel de important, era anunțat în septembrie 2021, cel puțin pentru piața de peste ocean.
Deutsche Telekom anunța măsuri pentru a-și spori participația la T-Mobile US în vederea atingerii obiectivului de a deține o participație majoritară, inclusiv un acord de schimb de acțiuni cu SoftBank, care face ca firma japoneză să devină acționar cu 4,5% în DT.
Printr-o serie de acțiuni, inclusiv emiterea de acțiuni DT către SoftBank și utilizarea veniturilor în numerar obținute din vânzarea unității sale T-Mobile Netherlands, compania germană DT și-a mărit anul trecut participația la T-Mobile US de la 43,2% la 48,4%. Mișcarea marchează un progres în ceea ce privește planul operatorului declarat anterior de a obține o participație majoritară în T-Mobile U.S.
Tot anul trecut, grupul german și-a consolidat poziția pe piața de servicii de internet de mare viteză, printrun nou parteneriat, încheiat în noiembrie 2021. Este vorba de un un joint-venture în domeniul fibrei optice cu investitorul australian IFM, care a cumpărat o participație de 50% din unitatea de fibră optică a companiei germane de telecomunicații GlasfaserPlus GmbH pentru 0,9 miliarde de euro.
Parteneriatul va ajuta Deutsche Telekom să își intensifice investițiile în fibră optică de peste 30 de miliarde de euro până în 2030, față de obiectivul său anterior de 2,5 miliarde de euro anual până în 2024, a precizat compania germană.
Societatea mixtă va începe să implementeze rețele de fibră optică de anul viitor și va crea 4 milioane de conexiuni în zonele rurale până în 2028, pe lângă obiectivul actual al Deutsche Telekom de a conecta 10 milioane de gospodării până în 2024, a adăugat Deutsche Telekom.
Noua viziune asupra business-ului a fost resimțită și pe piața din România. Decizia de a renunța la serviciile de telefonie fixă, preluată de vechiul RomTelecom, către Orange, precum și serviciile de televiziune prin cablu, au creat un gol, Orange și Digi rămânând singurii jucători importanți pe serviciile de telefonie fixă, la nivel național. Dintr-un punct de vedere, Orange are un avantaj prin preluarea numărului mare de abonați ai Telekom.
Dar, subsidiara grupului german din România și-a axat viitoarele dezvoltări strict pe telefonia mobilă și pe serviciile de internet mobile de mare viteză. Așa se face că, noile investiții anunțate se vor regăsi, mai devreme sau mai târziu, și pe piața locală. Schimbrea de imagine se va produce și în România, toate serviciile având noua siglă anunțată de nemții de la Deutsche Telekom.
Mai mult ca sigur că investițiile vor merge către noile rețele 5G, unde subisidiara din România nu a prea avut investiții majore, cu toate că are deja o rețea activă. Rămâne să vedem ce se va întâmpla, în perioada următoare, și care vor fi tendințele din piață atât la nivel mondial, cât și pe piața locală.