Daniel David a devenit rector al Universității Babeș-Bolyai anul trecut, primul său mandat ca rector a coincis și cu primul an de pandemie. Daniel David s-a axat foarte mult pe adaptarea la predarea online. Acesta este de părere că ar trebui păstrată și după trecerea crizei mondiale.
În primul an al pandemiei coronavirus, Universitate Babeș-Bolyai a pus bazele unui nou tip de pedagogie universitară. Este adaptată la predarea online și ar trebui să fie accesibil pentru studenți și profesori. În acest sens, UBB va deschide, săptămâna viitoare, primul centru de realitate virtuală și augmentată. Este prima universitate din România ce beneficiază de un asemenea centru. Rectorul este de părere că predarea online folosind noua tehnologie ar trebui păstrată și după trecerea pandemiei.
„Dacă studenţii au acces la tehnologie avansată şi profesorii sunt bine pregătiţi să predea online, diferenţa în anumite segmente faţă de învăţământul clasic nu e mare, dimpotrivă, pot să apară lucruri mai stimulative. Un element pozitiv al predării online este implicarea mai activă a studenţilor în propria lor formare, astfel încât să dobândească nu numai cunoştinţe, ci şi modalitatea de dobândire a cunoştinţelor respective”, spune David.
De asemenea, Daniel David a precizat că acest lucru este mai puțin posibil în zonele vocaționale, cum ar fi teatru, psihoterapie și alte zone unde este nevoie de laborator. În acest fel, în o parte din cursuri și seminare s-ar putea desfășura online, în unele domenii nevocaționale.
„Pentru aceasta e nevoie de schimbarea legii, care nu permite acest lucru. Ar trebui stabilit un anumit procent de către legislator, iar apoi fiecare universitate să decidă procentul de cursuri/seminare online pe care le va permite. Sper să se permită acest lucru deoarece peste 25 – 30 de ani tot acolo o să ajungem”.
Pentru a crea acest nou mod de predare în zona online, la UBB se va demara un program de folosire a realității virtuale și augmentate, începând de săptămâna viitoare. În fiecare an, peste 5.000 de studenți vor beneficia de noua tehnologie.
„Am demarat o colaborare cu compania EON Reality în acest sens. Săptămâna viitoare, vom începe programul de training pentru 750 de profesori de la toate facultăţile”, a precizat David. În fiecare an, vor beneficia de aceste facilităţi de realitate virtuală şi augmentată 5.000 de studenţi.
Unele exerciții folosind realitate virtuală vor fi făcute din semestrul II. Cu toate acestea, profesorii se vor pregăti din vară, pentru a putea începe în toamnă. David este de părere că legislația ar trebui modificată în așa fel încât un anumit procentaj din studenți să poată învăța online, chiar dacă se vor relua cursurile din toamnă.