Criza alimentelor începe să-și facă simțită tot mai acut prezența în rafturile marilor retaileri, precum Lidl, Kaufland sau Carrefour. Presa de specialitate vorbește despre faptul că vor rămâne în curând unele rafturi goale și că un război amenință mai multe produse populare în același timp. Anunțul vine tocmai din Germania, unul din statele europene grav afectate de criza de alimente. și nu numai. Citește mai departe și află care sunt produsele iubite de milioane de români pot să dispară, ca urmare a unui nou conflict armat.
Presa din Germania a alocat ample articole actualei situații de criză a alimentelor, de fapt despre lipsa acestora din magazine ca Lidl, Kaufland și chiar Carrefour. Cei care fac cumpărături la Rewe, Lidl, Kaufland și Carrefour sunt obișnuiți să primească cam orice produs doresc.
Din cauza războiului din Ucraina și a inflației, lipsurile au apărut iar și iar, ducând la tot mai multe rafturi goale. Conform analitilor germani, în viitor, unele produse populare ar putea fi din nou deficitare.
Coca Cola, Pepsi și multe dulciuri care pot fi cumpărate de la Rewe, Lidl, Kaufland și Carrefour ar putea fi afectate. Vorbim așadar de produsele iubite de milioane de români care ar putea dispărea de pe piață, inclusiv în România, dacă actuala criză va ajunge și aici.
Vezi și: Produsele nocive din Lidl, Kaufland și alte magazine din România. Nu mai trebuie să le consumi
Motivul este un război în Africa, mai exact cel din Sudan, și un ingredient discret care se găsește în multe dintre băuturile și dulciurile din lume. În urmă cu două săptămâni, au izbucnit lupte între armată și paramilitarii din Sudan. De atunci, peste 330.000 de persoane au fost strămutate din regiunea lor de origine.
Producători mondiali precum Coca Cola privesc, de asemenea, situația din Sudan cu îngrijorare. Motivul este că o mare parte din cererea globală de gumă arabică este produsă aici. Ingredientul este prezent în multe alimente pe care le puteți cumpăra de la Rewe, Lidl, Kaufland și Carrefour.
Guma arabică este folosită ca agent de legare pentru alte ingrediente, asigurând faptul că alimentele își păstrează culoarea și aroma. „Companii precum Pepsi și Coca-Cola nu pot exista fără guma arabică în rețetele lor”, citează Bild declarația lui Dani Haddad, care lucrează la Agrium, unul dintre primii zece furnizori mondiali ai acestei substanțe.
Din cauza acestei situații, experții estimează că stocurile ar putea fi epuizate în cinci-șase luni, iar furnizorii începuseră de ceva timp să își facă rezerve din cauza situației politice. În cazul în care stocurile se vor epuiza, este imposibil de prevăzut ce ar însemna acest lucru pentru piața alimentară.
Cu toate acestea, deoarece atât de multe produse se bazează pe guma arabică, ar putea apărea probleme, concluzionează experții în domeniu. Deși aparent fără însemnătate, același ingredient este folosit și în România de marile companii care au nevoie de guma arabică pentru produsele lor. Rămâne de urmărit actuala situație și de văzut care va fi evoluția în perioada următoare.