Profit colosal pentru Coca Cola în România. Firma încasează sume ireale în țara noastră

Profit colosal pentru Coca Cola în România. Firma încasează sume ireale în țara noastră
„Taxa de solidaritate”, motiv de taxare a companiilor mari

Una din cele mai mari companii producătoare de băuturi carbo-gazoase, Coca-Cola, are în România profituri mari. Datele arată că România este zona în care compania a mers cel mai bine, în raport cu alte state unde compania este prezentă pe piață.

Coca-Cola România are în 2020 profit net de 335,75 milioane lei

Coca-Cola este prezentă pe piața din România de aproape 30 de ani. Datele financiare ale anului trecut au înregistrat o creștere a profitului net, compartic cu anul precedent, la aproximativ 335,75 milioane lei.

Tot la nivelul anului 2020, Coca-Cola România a avut o cifră de afaceri reală de 2,43 miliarde lei. În procente înseamnă o creștere cu 13,8% față de anul precedent, 2019.

Procentul înregistrat este mai mare decât cel înregistrat în celelalte 29 de state europene, unde compania este prezentă, în cazul acestora procentul ridicându-se la 6,7%.

„Taxa de solidaritate”, motiv de taxare a companiilor mari

Recent, la nivelul coaliției de guvernământ, PNL-PSD-UDMR, s-a adus în discuție așa-zisa „taxă de solidaritate” pe cifra de afaceri a companiilor mari. Mai exact, se dorește taxarea în plus a companiilor mari, precum Coca-Cola, aceasta din urmă fiind acuzată de liderul UDMR Kelemen Hunor, că ar avea o cifră de afaceri mare și un profit substanțial mai mic. Dar, conform datelor, realitatea este cu totul alta.

„Coca Cola are un profit foarte mic, la o cifră de afaceri mare. În altă țară similară, Coca Cola are un profit mult mai mare, la o cifră de afaceri similară.

În România, anumite companii merg pe optimizarea financiară, e un nume foarte frumos, dar se poate spune altfel – se scot banii din țară se facturează alte servicii și se înregistrează profitul în altă parte.”, a spus liderul UDMR la Digi 24.

Deși, aparent, liderul UDMR ar fi avut dreptate, datele anunțate de Coca-Cola HBC România vin să infirme aceste declarații, după cum am prezentat anterior. Conform unui articol publicat de „Ziarul Financiar”, numai în 2020, Coca-Cola HBC România a investit aproximativ 11 milioane de euro într-un plan de reducere a consumului de energie. Sumele se alătură celorlalte 380 de milioane de euro investiți în piața din România, în ultimii 30 de ani, în toate operațiunile companiei de aici.

Pe piața românească compania americană activează sub două entități. Prima, Coca-Cola România, care este deținătorul brandului, iar cea de a doua, Coca-Cola HBC România, care se ocupă de îmbutelierea și distribuția băuturilor aflate în portofoliul companiei.

Per total, Coca-Cola are în România, prin cele două entități, peste 1.500 de angajați, un număr de 3 fabrici de producție și peste 93.000 de clienți. În toate cele 3 fabrici Coca-Cola România produce aproximativ 1 miliard de litri de băutură.