Mișcările din aceste zile din piața românească de retail ar putea să pună în gardă celelalte mari lanțuri de supermarketuri. Conform unor informații, vorbim despre supermarketul celebru care dispare din România, având în vedere că tranzacția este pe cale de a se definitiva, Carrefour fiind gigantul care va intra în proprietatea acestuia. Citește mai departe și află despre ce este vorba.
Conform celor mai recente date, retailerul francez de supermarketuri Carrefour a fost de acord să cumpere al treilea mare retailer alimentar din Brazilia, Grupo Big, într-o tranzacție care evaluează firma braziliană la aproximativ 1,3 miliarde de dolari, despre care Carrefour a spus că îi va crește veniturile.
Carrefour, care la rândul său a fost recent în discuții eșuate de asociere cu Couche-Tard din Canada, a declarat miercuri că a achiziționat Grupo Big din Brazilia de la Advent International, o casă de investiții americană, și de la gigantul american de retail Walmart.
Carrefour a precizat că achiziția oferă un potențial semnificativ de sinergie încă din primul an, care crește treptat pentru a reprezenta o contribuție suplimentară netă la profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare de 1,7 miliarde de reali brazilieni, adică aproximativ 307 milioane de dolari, pe bază anuală, la trei ani după încheierea tranzacției.
„Compania noastră se află în ofensivă, iar achiziția Grupo Big reprezintă un moment de transformare majoră pentru Carrefour Brazilia”, a declarat Alexandre Bompard, directorul general al companiei franceze, într-un comunicat.
Tranzacția, cea mai mare de când Bompard a preluat conducerea în 2017, este în concordanță cu strategia companiei de a impulsiona creșterea externă prin consolidarea poziției pe piețele cheie, mai spun oficialii retailerului francez. În aceeași strategie de întărire a prezenței sale pe piațade retail vine și informația momentului din România.
Vezi și: Vestea de ultim moment dată de Carrefour România. Mesaj clar pentru români
Conform ZF.ro, Carrefour este în măsură să achiziționeze activele și magazinele unui alt mare retailer românesc, și anume lanțul de magazine Cora, fiind deja făcut un acord între cele două părți. Tranzacția, conform aceleiași publicații, este cea mai mare din ultimii șapte ani în piața de retail din România, dar nu se știe deocamdată suma pentru care Carrefour va prelua lanțul de hipermarketuri Cora.
Raportul financiar al retailerului francez pe piața românească este unul pe plus, dacă ținem cont că în 2022 a avut o creștere a vânzărilor de aproximativ 2,6 miliarde de euro, înregistrând cea mai bună creștere în Europa, după creșterile și profiturile înregistrate în Polonia. Carreofur, la acest moment, deține aproximativ 4.000 de locații, de la hipermarketuri și până la magazinele de proximitate, precum și partea de online.
Tranzacția, conform datelor, se va încheia în această săptămână, dând astfel o nouă valoarea pieței de retail din România, iar Carrefour devenind un jucător cu greutate în raport cu celelalte lanțuri, precum Profi, Kaufland, Lidl sau Auchan.