De când au apărut primele mașini electrice, mulți au ales genul acesta de mijloace de transport personal. Dar, așa cum s-a demonstrat în mai multe cazuri, mașinile electrice pot fi și periculoae. Cel mai recent incident vorbește despre o mașină electrică de lux a luat foc din senin în Coreea de Sud, iar bilanțul acestui accident a fost 140 de mașini avariate, și 23 de persoane rănite.
Deși ar putea părea o poveste de ficțiune, prima ideea a unei mașini electrice datează din 1889, aparținându-i americanului William Morrison. La acel moment, după o muncă titanică de câțiva ani, americanul reușea să construiască prima mașină electrică, puțin mai mult decât un vagon electrificat, dar avea să stârnească interesul pentru vehiculele electrice.
Au trecut 21 de ani până la momentul la care unul din importanții constructori de mașini ai vremii, gigantul Cadillac, avea să scoată pe poarta fabricii un nou protopit, de fapt, prima mașină care a înlocuit manivela cu un motor de pornire electric.
Majoritatea producătorilor de automobile au trecut la demarorul electric, deși modelul T al lui Ford a continuat să folosească manivela manuală până în 1919.
Apoi, fiind deja în secolul XX, și cu noi tehnologii avansate, începând cu Toyota Prius în 1997, anii 2000 au marcat reapariția și dezvoltarea vehiculelor hibride, până la lansarea primului vehicul electric de masă în 2010, cu Nissan Leaf, dar nu înainte ca Elon Musk să scoată prima sa mașină Tesla, în 2008.
Deși considerate sigure, și fără a fi poluante, în realitate lucrurile aveau să se dezvolte altfel, iar cei în măsură au demonstrat că cel puțin un model de baterie, ce propulsează noile vehicule electrice, este la fel de poluant ca și restul combustibilor fosili.
Deși vehiculele electrice sunt numite uneori „vehicule cu emisii zero”, bateriile care le echipează nu sunt deloc cu emisii zero. De fapt, producerea acestor baterii necesită multă energie, în cea mai mare parte nepoluantă, și dăunează mediului în alte moduri, un fapt care a devenit de notorietate generală după o acoperire mediatică largă.
Ba mai mult, așa cum ne demonstrează cel mai recent incident, pot fi și periculoase. Presa asiatică relatează despre faptul că o mașină electrică de lux a luat foc din senin în Coreea de Sud.
Conform publicației japantimes, un sedan Mercedes-Benz electric scos din priză a luat foc joia trecută într-o parcare subterană a unui complex de apartamente din Incheon, la vest de Seul. Potrivit autorităților de pompieri, peste 700 de locuitori au fost evacuați din cauza întreruperilor de apă și electricitate.
Incendiul a avariat aproximativ 140 de mașini, potrivit guvernului orașului metropolitan Incheon, iar douăzeci și trei de persoane au fost spitalizate. Incidentul a zguduit opinia publică din Coreea de Sud într-un moment în care creșterea vânzărilor de vehicule electrice, la nivel global, încetinește.
În timp ce incendiile de mașini cu motor cu combustie sunt mult mai frecvente, sentimentul este unul negativ față de vehiculele electrice și riscul de incendiu pe care îl pot reprezenta bateriile acestora.
Toate aceste aspect negative se adaugă la unele dintre celelalte motive pentru care consumatorii se feresc să cumpere o mașină electrică, inclusiv costurile inițiale mai ridicate și lipsa unei infrastructuri de încărcare fiabile.
Mercedes-Benz Coreea va coopera pe deplin cu autoritățile pentru a investiga cauza incendiului, dar a refuzat să facă alte comentarii, potrivit unei declarații.
Conform unui raport din 2023 al Agenției Naționale de Pompieri din Coreea, numărul de mașini care iau foc a crescut în fiecare an, atât pentru vehiculele cu motor cu combustie internă, cât și pentru vehiculele electrice, cel puțin din 2017.
Cu toate acestea, este de obicei mai dificil să stingi un incendiu la un EV, deoarece incendiile la bateriile litiu-ion ard mai tare și durează mai mult decât cele la benzină, spun experții.