Ce pericol îi pândește pe șoferii care au preferat să-și cumpere mașini electrice? Problema aceasta îi poate afecta în orice moment. Mai mulți producători au început deja să retragă de pe piață o serie de modele ce s-au dovedit a fi un real pericol. Despre ce este vorba?
Producătorii de automobile care vor să-și consolideze poziția pe piața vehiculelor electrice dau față-n față cu o barieră – bateriile iau foc, arată CNN. BMW a decis să retragă din Statele Unite zece modele de automobile hibrid din seria sa și Mini din cauza riscului de incendiu care ar putea fi cauzat de resturi care ar fi putut pătrunde în celulele bateriei în timpul fabricației. Administrația Națională pentru Siguranța Circulației pe Autostrăzi a deschis o anchetă asupra rapoartelor de incendii inițial considerate spontane ale bateriilor mașinilor Chevrolet Bolt EV. Hyundai a anunțat și ea câteva zile mai târziu că retrage 6.700 de SUV-uri electrice Kona din SUA.
75.000 de exemplare din acest model au fost retrase în întreaga lume după ce compania a primit numeroase rapoarte cu privire la vehiculele care au luat foc în timp ce erau parcate. Incendiile de baterii ale mașinilor electrice rămân totuși rare, chiar și în comparație cu incendiile motoarelor pe benzină și motorină. Atenția sporită care se acordă celor dintâi este motivată de tehnologia lor relativ nouă. Acest lucru îndepărtează potențialii cumpărători de pe piața care e în plină ascensiune a mașinilor electrice, consideră Michelle Krebs, director de relaţii auto la AutoTrader.
„Compania mamă a AutoTrader, Cox Automotive, analizează în mod regulat priorităţile cumpărătorilor de automobile electrice atunci când aceştia caută un vehicul nou, iar primele două sunt întotdeauna legate de fiabilitate şi siguranţă, a spus Krebs. Iar rapoartele despre vehiculele care iau foc nu sunt, în mod evident, deloc de bun augur. Tesla s-a confruntat cu acest lucru anul trecut, după două incendii extrem de mediatizate ale bateriei, care l-au determinat pe jucător să-şi actualizeze software-ul vehiculului. Cu ani mai devreme, după un incendiu cauzat de deteriorarea bateriei din resturile rutiere, Tesla a adăugat plăci sub maşinile sale pentru a proteja mai bine bateriile. Bateriile litiu-ion, indiferent dacă sunt de maşini, smartphone-uri sau automobile, pot lua foc dacă au fost fabricate necorespunzător, deteriorate sau utilizate prea mult, printre altele, a declarat Ken Boyce, inginer principal şi director de tehnologii energetice la Underwriters Laboratories, un grup de siguranţă şi testare a produselor. Incendiile provocate de aceste baterii sunt însă destul de rare. S-a estimat că ar fi aproximativ unul la 12 milioane” (Sursa: businessmagazine.ro)