În urmă cu doi ani gigantul Renault anunța primul model al brand-ului Dacia electric. Anul 2021, spune producătorul, a fost un an relativ bun pentru Dacia Spring, care se poziționează ca fiind mașina electrică accesibilă a Dacia, devenind rapid una dintre cele mai bine vândute mașini ale companiei. Dar, anul 2023 a adus o situație fără precedent, cel puțin în ceea ce privesc modelele românești al companiei franceze. Astfel am aflat care este motivul pentru care Dacia Spring este vândută la maxim 2 ani de la cumpărare, și, de fapt, ce îi nemulţumeşte pe clienţi.
În 2021, mașina românească avea parte de o premieră. Renault lansa pe piață primul model electric sub denumirea de Dacia Spring. Pima mașină complet electrică a companiei, Dacia Spring, s-a vândut în 27.876 de unități până în martie 2021. cifra sa de vânzări arătând doar numărul de mașini livrate. Potrivit comunicatului companiei, în total au fost făcute 46.000 de cereri în 2021. Acest lucru arată că mai erau de livrat aproximativ 20.000 de Dacia Springs, devenind SUV-ul electric foarte popular și cu succes la publicul român.
În continuarea declarației Dacia, se precizează că 80% dintre proprietarii de Dacia Spring vândute au cumpărat pentru prima dată un vehicul de la marcă. Acest lucru arată că notorietatea mărcii a crescut și mai mult datorită modelului electric. Dacia Spring este în prezent cea mai accesibilă mașină electrică de pe piața europeană.
Dacia Spring este o mașină pe care utilizatorii o pot conduce în oraș, și oferă o autonomie de 225 km. Modelul poate atinge o viteză maximă de 125 km/h, dar, deși a fost criticată pentru viteza maximă atunci când a fost prezentată pentru prima dată, aceasta satisfăcând cu ușurință nevoile multor șoferi, conform datelor din 2021, având o baterie de 26,8 kWh.
Dar, cele mai recente date din piață, arată o schimbare a preferințelor posesorilor de Dacia Spring. Concret, parte din cei care și-au achiziționat modelul, la nici doi ani, au luat decizia de a o revinde imediat. În ideea de a afla de ce, ne-am interesat și, în cele din uyrmă, am aflat motivul pentru care Dacia Spring este vândută la maxim 2 ani de la cumpărare.
Vezi și: Cât de mică e Dacia Spring? Comparație cu Renault Zoe și alte mașini 100% electrice
Piața mașinilor electrice intra, aparent, într-o nouă eră odată cu lansarea modelului românesc low-cost. Numai că analizele din acești doi ani de la lansare arată un procent semnificativ de posesori nemulțumiți de produs. Unul din motive ar fi calitatea însăși a mașinii, iar conform celor de la CarVertical, posesorii spun vorbesc de o calitate extrem de slabă, făcând referire inclusiv la interiorul mașinii, plin de plastic rigid, spațiul din habitaclu extrem de mic și multe altele.
Dacă e să ne luăm după prețul de catalog, la banii pe care îi cere Renault pentru acest model, era de așteptat ca anumite finisaje și elemente fie să nu existe, precum comenzile pe volan, fie să existe dar de o slabă calitate. Referitor la calitatea mașinii, trebuie reamintit faptul că Dacia Spring se bazează pe un alt model low-cost, Renault City K-ZE, fabricat integral în China, dar datele legate de perfomanță a acestui model, fie Dacia Spring, fie City K-ZE, au fost publicate după ce s-au făcut teste în medii izolate, deci neconcludente.
Vezi și: Moment istoric pentru Renault. Ce mișcare colosală a făcut proprietarul Dacia
Cu alte cuvinte, indiferent de câți bani ai da pe un astfel de model, motivul pentru care Dacia Spring este vândută la maxim 2 ani de la cumpărare, este calitatea mașinii în sine, precum și performanțele acesteia, inclusiv cele de încărcare a bateriei.
La un produs low-cost nu te aștepți să aibă performanțele și calitatea unui Hyundai Electric de exemplu, in același an, și anume IONIQ 5, acesta fiind primul vehicul construit pe noua platformă modulară electrică globală (E-GMP) a Hyundai, al cărei preț pleacă de la 51.000 de euro cu TVA, în comparație cu prețul din aprilie 2022 al modelului Dacia Spring, care era de 20.300 de euro cu TVA.