Greșelile făcute de șoferii neatenți atunci când conduc. Așa ajungi mai des cu mașina la mecanic

Greșelile făcute de șoferii neatenți atunci când conduc. Așa ajungi mai des cu mașina la mecanic
Șoferii și greșelile de întreținere a mașinii

Când vine vorba de mașinile din ziua de azi, majoritatea șoferilor fac anumite greșeli. Unii înțeleg că respectarea unui program de întreținere programată costă aproape întotdeauna mai puțin decât plata unor reparații costisitoare. Sunt câteva greșeli și decizii proaste pe care le iau șoferii, pecum și elementele de întreținere omise, care pot provoca cele mai mari daune. Astfel, ajung cu mașina la mecanic, dând sume destul de consistente pe reparații.

Șoferii și greșelile de întreținere a mașinii

Obiceiurile corecte de conducere și de întreținere a mașinii pot contribui în mare măsură la parcurgerea mai multor kilometri înainte de a vă confrunta cu inevitabila reparație auto. Conducerea bună și întreținerea preventivă vă mențin mașina în stare bună de funcționare. În același timp, valoarea mașinii, în caz de revânzare, rămâne în formă maximă.

Mecanicii spun că fac cele mai multe pagube

Următoarele lucruri sunt, în opinia mecanicilor, cele mai frecvente greșeli pe care le fac șoferii, când vine vorba de modul de a conduce mașina personală. Majoritatea dintre ele pot duce la pagube considerabile și, implicit, la plata unor sume mari pentru reparații.

Conducerea motorului la rece

Vechea zicală conform căreia trebuie să lași mașina la ralanti în zilele reci pentru a încălzi motorul, nu prea mai este de actualitate. Era adevărată pentru motoarele cu carburator de modă veche.

Dar astăzi există motoarele moderne cu injecție electronică de combustibil. Aest sistem compensează frigul prin injectarea de benzină suplimentară până când motorul atinge 40 de grade.

Este în regulă să lăsați motorul să se încălzească timp de un minut sau două, pe timp de iarnă După aceea, cel mai bine este să conduceți încet până când mașina atinge acel prag de temperatură.

Conducerea rapidă a unui motor complet rece poate crea probleme. De exemplu, duce la infiltrarea unei părți din gazul suplimentar în pereții cilindrilor, unde îndepărtează rapid lubrifiantul esențial.

Conducerea motorului la cald

Conducerea cu un motor fierbinte este chiar mai problematică decât conducerea cu unul prea rece. Supraîncălzirea rezultă adesea din condusul pe perioade lungi de timp în zile excesiv de călduroase.

Problemele mecanice, cum ar fi pompele de apă defecte sau termostatele suflate, pot face și ele acest lucru. Forțarea unui motor supraîncălzit poate avea ca rezultat un cap de garnitură suflat, a cărui reparație vă va costa ceva bani.

Evitați aceste costuri urmărind indicatorul de temperatură și verificând nivelul lichidului de răcire. Dacă observați că motorul se încinge, trebuie să opriți aerul condiționat, să porniți încălzirea și să trageți pe dreapta. Este mai bine să lăsați motorul să se răcească și să chemați o mașină de tractare decât să riscați o reparație costisitoare.

Rularea rezervorului până la golire

Este imprudent să vă jucați cu beculețul de avertizare a combustibilului pentru motivul evident că s-ar putea să rămâneți fără benzină. Dar mai există un alt pericol care este mai sinistru și mai scump.

Pompa de combustibil, care distribuie benzina din rezervor către motor, se bazează pe benzina din rezervor ca agent de răcire și lubrifiant.

Atunci când nu există benzină, pompa este supusă la stres și riscă să cedeze prematur. Costul mediu pentru înlocuirea unei pompe poate fi unul extrem de mare, așa că mai bine evitați.

Alte greșeli făcute de șoferii grăbiți

În afară de cele deja enunțate, șoferii mai fac și alte greșeli care pot duce la un drum spre mecanic. Genul acesta de greșeli, unele involuntare, vă pot scoate sume consistente din buzunar, mai ales în aceste zile când totul s-a scumpit. Iată cam care ar fi aceste greșeli:

  • Amânarea întreținerii recomandate / programate
  • Ignorarea luminii „check engine”
  • Nu schimbați uleiul sau nu îl schimbați la timp
  • Neverificarea presiunii în pneuri
  • Neglijarea service-ului lichidului de răcire, a frânelor, a transmisiei și a altor lichide
  • Continuarea conducerii atunci când vehiculul se supraîncălzește
  • Neînlocuirea filtrelor de combustibil și de aer
  • Alocarea de servicii de întreținere a vehiculului la ateliere necalificate
  • Utilizarea de piese inferioare sau incorecte pentru vehiculul dumneavoastră
  • Încercarea de a efectua reparații dificile pe propriul vehicul de înaltă tehnologie

Atunci când consumatorii nu reușesc să își întrețină corespunzător autovehiculele, costurile de reparații care rezultă sunt mai mari decât banii care ar fi putut fi prevăzuți în buget pentru întreținerea mașinii lor.

„A nu schimba uleiul”, cel mai dăunător element de întreținere auto

Pe locul 3 în top 10, „a nu schimba uleiul” este de departe cel mai dăunător element de întreținere auto pe care șoferii îl neglijează. Uleiul murdar strică motoarele de înaltă tehnologie din ziua de azi. Actuatoarele arborelui cu came pot îngheța atunci când sunt restricționate de uleiul murdar. Un actuator al arborelui cu came defect poate, la rândul său, să provoace aprinderea becului „check engine”.

Toate aceste elemente duc la defectarea completă a motorului dacă este ignorat prea mult timp. Simpla respectare a programului de schimbare a uleiului recomandat de fabrică îi ajută pe șoferii neatenți să evite această problemă, împreună cu posibilele zecile, dacă nu chiar mii de lei în costuri suplimentare de reparații.

La unele vehicule de model mai nou, intervalul de service recomandat poate fi de până la 12 luni, iar alte vehicule sunt acum programate să urmărească durata de viață a uleiului în funcție de kilometraj.

Șoferii ignoră becul „check engine” 

Faptl că șoferii îgnoră această avertizare, este un alt exemplu despre cum amânarea reparațiilor pentru o problemă mică se poate transforma într-o reparație costisitoare. Cel mai frecvent motiv pentru care se aprinde beculețul „check engine” este un senzor de oxigen defect.

Un filtru de aer murdar  poate duce la defectarea unui senzor O2. La rândul său, poate duce la o reducere substanțială a consumului de combustibil. Poate cauza o defecțiune a motorului și, în cele din urmă, poate duce la necesitatea înlocuirii costisitoare a convertorului catalitic. De aceea, este atât de important ca șoferii să înlocuiască filtrul de aer al mașinii onform recomandărilor din manualul de service și să răspundă cât mai curând posibil la avertismentele „check engine”.

Urmăriți Playtech.ro și pe