Verificările de rutină de întreținere snnt esențiale pentru a vă menține mașina, camionul sau SUV-ul puternic. Uneori, însă, vor apărea probleme ale mașinii și fiecare vehicul va afișa anumite semne de avertizare. Pentru a reduce potențialul de avarie și reparații costisitoare, am enumerat cele mai frecvente probleme care tind să apară.
1.Luminile de avertizare
Cea mai frecventă problemă pentru proprietarii de autovehicule, camioane și SUV-uri este un avertisment sau o verificare. Aceste lumini se aprind atunci când ECU-ul vehiculului (unitate de control al motorului) detectează un cod de eroare declanșat de un senzor. Întrucât există mai mult de 200 de coduri de avertizare posibile, un mecanic profesionist ar trebui să vă facă o inspecție a luminilor de avertizare, aceasta fiind cea mai bună modalitate de a determina sursa și de a o repara corect.
2. Un motor înfundat
Motorul funcționează cel mai bine când aerul și combustibilul se amestecă și ard în mod corespunzător în camera de ardere. Pentru a finaliza eficient acest proces, o serie de componente ale combustibilului și ale sistemului de aprindere trebuie să lucreze împreună. Deși multe piese în mișcare ajută un motor să funcționeze corect, acest aspect este una dintre problemele principale. Pentru a reduce problemele de combustie sau de pulverizare a motorului, asigurați-vă că înlocuiți componentele sistemului de combustibil și de aprindere, așa cum recomandă producătorul dumneavoastră.
3. Economie slabă de combustibil
Când motorul funcționează eficient, arde combustibil într-un ritm care ajută la îmbunătățirea economiei de combustibil. Cu toate acestea, mai multe părți ale sistemului, cum ar fi filtrele de combustibil, filtrele de aer, senzorii de flux de masă și O2, în cele din urmă, se vor murdări sau se vor uza. Dacă acest lucru se întâmplă înainte de a fi înlocuite, acesta va determina motorul să consume mai mult combustibil decât de obicei. Din nou, a fi proactiv în ceea ce privește deservirea de rutină oferă soluția.
4. Baterie moartă
Majoritatea bateriilor auto ar trebui să dureze aproximativ trei ani sau 80.000 de km. O baterie moartă este cauzată de obicei de amperi redusi – sau de curenți electrici – care scad natural, pe măsură ce bateria își pierde capacitatea de a menține o încărcare. Un alternator deteriorat, senzor de temperatură al bateriei sau alte componente ale sistemului de încărcare pot accelera această problemă. Cel mai bine este să înlocuiți bateria mașinii la fiecare 80.000 de km sau trei ani, chiar dacă nu prezintă semne de avarie.
5. Anvelope sparte
Deși majoritatea anvelopelor devin sparte după ce au lovit un obiect sau au fost perforate, este posibil ca uzura simplă să fie principala sursă. Extindeți durata de viață a pneului dvs. păstrându-le rotite corespunzător, așa cum recomandă producătorul vehiculului. În general, rotirea anvelopelor la fiecare 80.000 de km (sau atunci când schimbi uleiul de motor) este cel mai bun sfat.
Toate mașinile necesită întreținere pentru a rămâne funcționale, dar chiar și atunci când sunteți la zi cu serviciile de asistență sugerate, cum ar fi schimbările de ulei și schimbarea anvelopelor, tot vor apărea probleme. Stilul de conducere sau modelul de mașină o poate face mai predispusă la anumite probleme decât altele. Consultați mecanicul specialist pentru a vedea problemele specifice ale mașinii de care doriți să fiți conștienți pentru mărcile, modelul și anul automobilului dvs.