Motoarele diesel și problemele lor! Dacă ești șofer, cu siguranță știi că fiecare motor are o turație maximă. Se mai știe că turația maximă poate fi crescută prin reglarea și modificarea motorului. Dar, va exista întotdeauna un punct în care motorul nu poate să se rotească mai repede fără a se deteriora. În cele din urmă, există câțiva factori care limitează turația maximă a motorului, inclusiv la motoarele diesel. Aceștia includ fluxul de aer, cilindreea motorului, precum și alezajul și cursa pistoanelor. În cele ce urmează explicăm greșeala uriașă pe care o fac șoferii cu mașini pe motorină.
Mașinile diesel, sau mașini pe motorină, cum se spune în popor, oferă un kilometraj excelent. Având în vedere costurile scăzute, acestea reprezentau adesea o opțiune mai accesibilă. Acum, din păcate, nici mașinile pe motorină nu mai sunt așa de fezabile, ca și costuri. Dar, cu toate astea, aceste mașini pe motorină au avantajele lor.
Puterea suplimentară este, de asemenea, un bonus atractiv. La fel ca în cazul oricărui vehicul, un motor diesel trebuie întreținut corect pentru a evita stricarea mașinii. Această întreținere poate fi o perspectivă intimidantă pentru automobiliștii care se confruntă pentru prima dată cu probleme legate de motoare diesel, mai ales dacă nu au experiență cu acest echipament.
Defecțiunile componentelor motorului diesel pot apărea din cauza uzurii normale, dar pot fi, de asemenea, mai complicate. Vă vom oferi mai jos câteva informații despre problemele unice cu care se pot confrunta motoarele diesel.
Printre acestea se numără și greșeala uriașă pe care o fac șoferii cu mașini pe motorină, și anume turarea excesivă a motorului. Iată, așadar, care sunt simptomele comune ale deteriorării motorului din cauza supraturării:
Motoarele diesel funcționează la temperaturi foarte ridicate, dar există un lucru care poate fi considerat prea cald. În general, temperaturile normale de funcționare a motorului pot varia între 90 și 104 grade, în funcție de vehicul.
Atunci când o mașină se supraîncălzește dincolo de acest interval, pot apărea daune grave și costisitoare. Uneori, s-ar putea să nici nu vă dați seama că s-a întâmplat ceva până când apar simptomele. Următoarele sunt câteva simptome comune la motoarele diesel, care ar putea însemna că motorul a suferit daune din cauza supraîncălzirii.
Dacă descoperiți că autovehiculul are scurgeri de lichid de răcire, este posibil ca temperatura motorului să nu se regleze corespunzător. În acest caz, veți dori să verificați nivelul actual al lichidului de răcire. Este important să căutați alte semne de deteriorare potențială, altlfe Motoarele diesel tind să se strice.
Lichidul antigel poate avea diferite culori în funcție de tipul pe care îl folosește vehiculul dumneavoastră, așa că, dacă nu sunteți sigur de sursa scurgerii de lichid, veți dori să cereți unui mecanic să arunce o privire.
Motoarele diesel pot avea și sunete ceva mai ciudate. Dacă auziți zgomote misterioase de ticăit provenind de la motor, s-ar putea să se datoreze unei pierderi de lubrifiere, care ar putea fi legată de supraîncălzire. Uleiul este proiectat să circule la o anumită vâscozitate într-un anumit interval de temperatură.
Căldura excesivă poate face ca uleiul să se subțieze, după care componentele motorului nu vor fi lubrifiate corespunzător, ceea ce poate crește uzura la care sunt supuse și, în cele din urmă, poate provoca daune.
Uleiul de motor joacă, de asemenea, un rol în protejarea vehiculului dvs. de supraîncălzire. Nu doar vâscozitatea uleiului contează pentru a menține componentele unui motor lubrifiate corespunzător, contează și cantitatea de ulei pe care o aveți.
Dacă nivelul de ulei este prea scăzut sau ați descoperit o scurgere de ulei, motorul dumneavoastră ar putea fi în pericol de supraîncălzire, dacă nu s-a întâmplat deja.
După cum am stabilit deja, motoarele generează multă căldură. Este de așteptat ca capota să se simtă destul de caldă după ce ați făcut o călătorie cu vehiculul, dar nu ar trebui să se simtă extrem de fierbinte, mai ales după călătorii scurte.
În acest caz, ar putea exista o problemă cu sistemul de răcire care semnalează faptul că temperatura motorului nu este reglată corespunzător.
Dacă motorul dumneavoastră se supraîncălzește, unul dintre primii indicatori poate fi indicatorul de temperatură de pe tabloul de bord. Dacă acul indicatorului de temperatură se deplasează în zona roșie, este timpul să lăsați motorul să se răcească și să evaluați care ar putea fi cauza.
Pe tabloul de bord se pot aprinde, de asemenea, alte indicatoare luminoase suplimentare legate de nivelul lichidului de răcire sau de temperatura motorului.
Căldura excesivă poate provoca deformarea sau ruperea pistoanelor sau a segmentelor de piston din motorul dumneavoastră – ceea ce poate fi destul de complicat și scump de reparat.
Acesta este unul dintre cele mai grave semne de deteriorare a motorului dumneavoastră. Un motor supraîncălzit se poate dilata până în punctul în care părți ale motorului dezvoltă fisuri, ceea ce ar putea da naștere la scurgeri de ulei și afecta modul în care funcționează motorul.
În momentul în care apar fisuri în blocul motorului, de multe ori este mai bine să înlocuiți întregul motor decât să încercați să îl reparați.
Dacă simțiți mirosuri de ulei, metal fierbinte sau cauciuc ars care provin din motorul dumneavoastră, poate fi o consecință a supraîncălzirii.
Înrăutățirea performanțelor motorului poate fi legată de o serie întreagă de probleme, iar supraîncălzirea motorului este una dintre ele. Atunci când un motor auto care se supraîncălzește suferă prea multe daune, acesta nu va putea funcționa așa cum ar trebui să o facă.
Acest lucru ar putea să se manifeste în diferite moduri atunci când vine vorba de performanța motorului. S-ar putea să observați un mers la ralanti mai greoi la semafoare sau o economie de combustibil redusă, sau să constatați că accelerarea este mai dificilă decât de obicei.
Vezi și: Greșelile făcute de șoferii neatenți atunci când conduc. Așa ajungi mai des cu mașina la mecanic
O multitudine de motive pot duce la probleme de supraîncălzire a unui vehicul. Unele dintre cele mai frecvente cauze ale supraîncălzirii motorului includ:
Căldura excesivă poate provoca daune grave motorului. Dacă problemele care duc la supraîncălzirea motorului sunt depistate suficient de devreme, acestea pot fi rezolvate înainte de a se produce daune suplimentare.
Reparațiile necesare ar putea fi la fel de simple ca reumplerea nivelului de ulei sau de lichid de răcire sau înlocuirea unei singure componente.
Cu toate acestea, dacă un motor continuă să se supraîncălzească prea mult timp, pagubele ar putea deveni din ce în ce mai grave și, în unele cazuri, ar putea să nu mai poată fi salvat deloc.
Atunci când apare fisurarea blocului motor, de exemplu, ar putea fi necesară înlocuirea întregului motor.
Dacă acul de pe indicatorul de temperatură al autovehiculului se ridică în zona roșie, sau dacă o lumină de avertizare de pe tabloul de bord vă avertizează cu privire la nivelul lichidului de răcire sau la temperatura motorului, trebuie să vă opriți din condus cât mai curând posibil și să lăsați motorul să se răcească.
Dacă vă îngrijorează faptul că motorul s-ar putea să se fi supraîncălzit, solicitați unui mecanic să vă inspecteze motorul pentru a detecta semne de deteriorare și a evalua dacă sunt necesare reparații sau înlocuiri.
Cel mai bun mod de a combate supraîncălzirea motorului este de a preveni apariția acesteia. Iată câteva măsuri pe care le puteți lua pentru a face exact acest lucru: